حضرت زینب(س)؛ پرستار 5 امام معصوم
کد خبر: 3867979
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۸

حضرت زینب(س)؛ پرستار 5 امام معصوم

گروه فرهنگی ــ مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی لرستان، با اشاره به نامگذاری سالروز ولادت حضرت زینب(س) با عنوان روز پرستار گفت: حضرت زینب(س) در طول زندگی بابرکت خویش پرستاری از پنج امام معصوم را برعهده داشتند.

پرستاری ۵ امام توسط حضرت زینب(س)به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی لرستان، سه‌شنبه، دهم دی ماه در مراسم بزرگداشت روز پرستار که در سالن اجتماعات جهاد کشاورزی استان لرستان برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت کار و حرفه پرستار کمتر از پزشک نیست چراکه مراقبت‌های پس‌از کار پزشک تماماً بر عهده پرستاران است.

وی به جایگاه پرستار و حرفه پرستاری در دین اسلام اشاره کرد و با یادآوری این مطلب که حضرت زینب(س) در طول زندگی بابرکت خویش پرستاری از پنج امام معصوم را بر عهده داشته است، اضافه کرد: تأمین و حفظ سلامت جامعه توسط قشر پرستاران یک جایگاه ممتاز و در تراز پزشکی است.

وی با ذکر این مطلب که در حال حاضر صد هزار پرستار در کشور مشغول خدمات رسانی به بیماران هستند، خاطرنشان کرد: طبق استاندارد جهانی باید در کشور ۲۵۰ هزار داشته باشیم و این امر بیانگر آن است که پرستاران دو برابر وظیفه خود فعالیت انجام می‌دهند.

حسینی کار پرستاران را نوعی ایثار و از خودگذشتگی معنا کرد و گفت: چه‌قدر زیادند پرستارانی که بر اثر برخورد با بیماران، بیماری به آنان سرایت می‌کند و هستند پرستارانی که در راه رسالت پرستاری، جان خود را فدا کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی لرستان به نقش خطیر پرستاران در طول اسلام و در انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: پرستاران فراوانی در طول تاریخ اسلام و در انقلاب و در دفاع مقدس الگو بودند به‌طوری‌که در دفاع مقدس خدمات بهداری را برای نیروهای مدافع وطن تدارک دیدند و بدین صورت از انقلاب دفاع می کنند

وی با ذکر این مطلب که وقتی بیمار دستش از همه جا کوتاه است چشم امید بیمار به پرستار است، اضافه کرد : این پرستار است که به درد و مشکلات بیمار پاسخ می‌دهد.

میرزایی، مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این آیین، خاطرنشان کرد: پرستار علم است چون در دانشگاه درآمیخته است این در حالی است که طراحی و اجرای برنامه‌های تشویقی برای کادر پرستاری لرستان باید در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: مطالبات جامعه پرستاران پرداخت حق مسکن و حق لباس است این در حالی‌است که هزینه حق مسکن و لباس با وجود تورم هنوز افزایش پیدا نکرده‌ است.

زحمات پرستاران با مادیات جبران نمی‌شود

در ادامه محمود ثمینی، معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اظهارکرد: عظمت کار پرستاری قابل بیان نیست و کسانی می‌توانند عظمت کار پرستاری را‌ بیان‌ کنند که از نزدیک تلاش پرستاران را لمس کرده باشد.

وی با ذکر این مطلب که بیماران از پرستاران توقع بیشترین خدمات را دارند، خاطرنشان کرد: حضرت زینب(س) شرط ازدواج با عبدالله ابن جعفر را در این امر گذاشته بود که من را از حسینم جدا نکنی؛ همان زینبی که طاقت دوری برادرش را نداشت بعد از عاشورا کاروان کربلا را مدیریت می‌کند.

ثمینی با اشاره به این‌که در زیارت عاشورا می‌خوانیم که مصیبت کربلا به‌حدی بود که شاید آسمان‌‌ها طاقت آن‌را نداشته باشد، گفت: پرستاری حضرت زینب(س) از کاروان عاشورا در آن زمان که عزیزان خود را در کربلا از دست داد نشان از اوج صبر و استقامت آن حضرت دارد.

معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان با اشاره به این‌که کار پرستاران طاقت‌فرسا است، اضافه کرد: در جلسات آینده  که با نام تجلیل از مقام پرستار نامگذاری و برگزار می‌شود وقت قابل‌توجهی را برای سخنرانی پرستاران اختصاص داده شود.

وی با ذکر این مطلب که ما باید شنونده مشکلات پرستاران باشیم، ادامه داد: پزشکان با عمل جراحی و تشخیص درست جان بیماران را نجات می‌دهند اما مراقبت‌های پس‌از عمل توسط پرستاران انجام می‌شود.

ثمینی در پایان گفت: زحمات پرستاران ازجمله دوری از خانواده، صبوری، دوری از خانواده و تحمل رنج و سختی‌ برای سلامت بیماران با هزینه مالی جبران نخواهد شد.

انتهای پیام
captcha