ثبت موقوفه جدید به ارزش ۲۱ میلیارد ریال در فریدونکنار
کد خبر: 3866262
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

ثبت موقوفه جدید به ارزش ۲۱ میلیارد ریال در فریدونکنار

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های فریدونکنار و بابلسر، از ثبت یک وقف جدید به مساحت ۵۲۷ مترمربع و با ارزش تقریبی ۲۱ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال در فریدونکنار خبر داد.

ثبت موقوفه جدید به ارزش ۲۱ میلیارد ریال در فریدونکنارحجت‌الاسلام، مهدی یوسف‌تبار، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های فریدونکنار و بابلسر در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: واقف خیراندیش حجت الاسلام حاج مهدی رحمانی یک قطعه زمین را در شهرستان فریدونکار وقف کرد.
وی، مساحت این موقوفه را ۵۲۷ مترمربع اعلام کرد و افزود: ارزش تقریبی این وقف جدید ۲۱ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال است.

یوسف‌تبار تصریح کرد: واقف خیراندیش این زمین را با نیت ساخت مجتمع فرهنگی و تبلیغی شامل حسینیه، زینبیه و محل اسکان و استراحت زائران و خادمین امام رضا (ع) به نام مرحوم علی نقی رحمانی وقف کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های فریدونکنار و بابلسر در پایان به خیرین و واقفان خیراندیش، توصیه کرد: هنگام وقف کردن به نیاز‌های روز جامعه توجه داشته باشند تا اثرات مثبت این وقف شامل نیازمندی‌های جامعه بشری شود.
وی افزود: مال موقوفه تقسیم‌شدنی نیست و تا وقتی که موقوفه باشد ثواب آن برای واقف هم منظور می‌شود بدون اینکه از ثواب دیگران چیزی کم شود.

یوسف‌تبار، افزود: ارزش وقف هم‌تراز شهادت است، خداوند مقام عنداللهی را به شهید داده و به مال موقوفه هم همین ارزش داده شده است.
وی ادامه داد: وقتی فردی مال خود را وقف دین می‌کند این مال ابدی می‌شود؛ به‌گونه‌ای که بعد از وقف یک زمین، فرد تا ابدیت مالک منافع و ثواب‌های آن زمین خواهد بود.

انتهای پیام
captcha