انتقاد یک مسئول از قربانی شدن بخش فرهنگی و دینی در مشکلات اقتصادی دولت
کد خبر: 3864990
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳

انتقاد یک مسئول از قربانی شدن بخش فرهنگی و دینی در مشکلات اقتصادی دولت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، با بیان اینکه، دولت‌ها هرگاه با مشکلات اقتصادی مواجه می‌شوند بودجه بخش فرهنگی و دینی کشور را کاهش می‌دهند، گفت: نباید بخش فرهنگی و دینی کشور را قربانی سایر بخش‌های غیرضروری کنیم.

انتقاد یک مسئول از قربانی کردن بخش فرهنگی و دینی در مشکلات اقتصادی دولتدر لایحه بودجه سال آینده مبلغ بودجه فعالیت‌های قرآنی با عنوان بودجه «صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی» در سال ۱۳۹۹ به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان از سوی دولت پیشنهاد شده که این مبلغ در مقایسه با بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی امسال ۸۰ درصد کاهش داشته است و این تقلیل بودجه در شرایطی است که جدا از احتساب افزایش هزینه‌ها و تورم، بسیاری از فعالیت‌های قرآنی کشور را دچار چالش می‌کند.
گفته می‌شود؛ بودجه امسال توسط دولت به مبلغ ۴۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده بود که با چانه‌زنی مجلس به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت. البته فعلاً ریالی از آن هم پرداخت نشده است.
همچنین پرداخت بودجه قرآنی طرحی است که از سال ۱۳۹۰ باهدف توسعه فرهنگ قرآنی در کشور آغاز شد که طی آن دچار نوسانات و کاهش شدید شد. در ادامه با یکی از مسئولان حوزوی در این باره به گفت‌وگو می‌نشینیم.

حجت‌الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، در گفتگو با ایکنا از مازندران، با ابراز نگرانی از کاهش اعتبارات فرهنگی و قرآنی در بودجه سال آینده، گفت: کاهش بودجه‌های فرهنگی به طور حتم آسیب‌های بسیاری به بخش‌های مختلف فرهنگی کشور خواهد زد.

وی افزود: مسائل فرهنگی بیشتر از موضوعات اقتصادی برای کشورمان، اهمیت دارد و نباید به بهانه مشکلات اقتصادی اعتبارات فرهنگی، دینی و قرآنی کشور را کاهش داد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران تاکید کرد: حمایت از بخش‌های دینی و فرهنگی کشور یک ضرورت مهم است و بهتر است دولت به جای کاهش بودجه فرهنگی و نهاد‌های حوزوی، در سایر بخش‌های دیگر صرفه‌جویی کند.

خطر بی‌توجهی به بخش فرهنگ در شرایط مقابله سازمان‌یافته دشمن

وی افزود: در طول این سال‌ها بسیاری از مراکز مهم دینی و فرهنگی کشور به دلیل عدم حمایت دولت تعطیل شد و این بی‌توجهی به بخش فرهنگی در شرایطی است که دشمن هر ساله برای مقابله با ارزش‌های فرهنگی و دینی ما سازمان یافته‌تر عمل می‌کند.

صادقی با بیان اینکه، نباید بخش فرهنگی و دینی کشور را قربانی سایر بخش‌های غیرضروری کنیم، گفت: بخش فرهنگی و دینی در این کشور همواره مظلوم واقع شده و دولت‌ها هرگاه با مشکلات اقتصادی مواجه می‌شوند بودجه بخش فرهنگی و دینی کشور را کاهش می‌دهند.

وی با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به مراکز دینی و حوزوی، ادامه داد: در طول این سال‌ها، حوزه‌های علمیه در مقایسه با سایر مراکز علمی و آموزشی کشور از کمترین توجه برخوردار بوده است.

صادقی بیان کرد: هر چند استقلال حوزه‌های علمیه مسئله مهمی است، اما این نباید بهانه‌ای برای بی‌توجهی مسئولان دولتی به این مراکز مهم دینی و علمی کشور شود.

وی با تأکید بر اینکه، تنها وعده و شعار، راه حل مشکلات کشور در وضعیت کنونی نیست، ادامه داد: برای برون رفت از وضعیت فعلی مسئولان بخش‌های مختلف کشور باید مجاهدت کنند.

مدرس حوزه علمیه مازندران گفت: ملت بزرگ ایران در چهار دهه اخیر با اقتدار پشت انقلاب و نظام اسلامی ایستادند و امروز نیز علیرغم همه فشار‌ها و مشکلات اقتصادی، این مردم در مسیر انقلاب ثابت قدم هستند.

انتهای پیام
captcha