همایش کریمه اهل بیت(س) برگزار شد
کد خبر: 3862534
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰

همایش کریمه اهل بیت(س) برگزار شد

گروه فرهنگی ــ هشتمین همایش کریمه اهل بیت(س) شامگاه شنبه با حضور امام جمعه بندرعباس در حوزه علمیه خواهران این شهر برگزار شد.

هشتمین همایش کریمه اهل بیت برگزار شد

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس در هشتمین همایش کریمه اهل بیت که شامگاه شنبه، 16 آذر در سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران بندرعباس برگزار شد، گفت: رمز و راز رسیدن حضرت معصومه(س) به درجات عالیه، اتصال به ولایت است.

وی با اشاره به اینکه تنها امامزاده‌ای که دارای زیارت‌نامه از سوی امام معصوم(ع) است، کریمه اهل بیت(س) است، ادامه داد: جمله گهرباری که پیامبر(ص) در مورد حضرت زهرا(س) استفاده کرد، امام موسی کاظم(ع) نیز از آن جمله در رابطه با حضرت معصومه(س) استفاده کرد.

‌امام جمعه بندرعباس بیان کرد: حضرت معصومه(س) مانند حضرت زهرا(س) تسبیحات ویژه دارد و این یعنی عنایاتی که به حضرت زهرا(س) شده به حضرت معصومه(س) هم رسیده است.

وی افزود: حضرت معصومه(س) یک محدثه بود، طی مدتی که در قم در بستر بیماری بسر می‌بردند، دائم در حال عبادت بودند. مقام شفاعت دختر موسی بن جعفر(ع) شفاعت همه شیعیان جهان است و مقام شفاعت حضرت زهرا(س) مربوط به همه مردم است.

در ادامه آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه کریمه اهل بیت(س) از جانب خداوند متعال علم لدنی داشت، گفت: عنایات ویژه‌ای که به بندگان خاص خداوند می‌شود اکتسابی نیست، بلکه از جانب خداوند است و از این رو می‌توان گفت که شخصیت این بانوی بزرگوار با هیچ کس دیگری قابل مقایسه نیست.

امام‌ جمعه موقت تهران بیان کرد: دومین امامزاده‌ای که پس از حضرت ابالفضل العباس(ع) برایشان از سوی امام معصوم(ع) زیارتنامه وارد شده، حضرت معصومه(س) است.

انتهای پیام
captcha