دانشجویان در مبارزه با فساد و دستیابی به عدالت خطرپذیر شوند
کد خبر: 3862216
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱

دانشجویان در مبارزه با فساد و دستیابی به عدالت خطرپذیر شوند

گروه معارف ــ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، گفت: سزاوار است، جوانان دانشجو برای دستیابی به عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد اداری، تبعیض، ناروایی‌ها و برای داشتن جامعه سالم خطرپذیر شوند.

دانشجویان در مبارزه با فساد و  دستیابی به عدالت خطرپذیر باشدآیت‌الله علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌گو با ایکنا از مازندران، ضمن تبریک روز دانشجو، گفت: فرصت دانشجویی فرصت بسیار مبارکی است که همزمان و مقارن با دوران جوانی و شکوفایی استعداد‌هاست.

وی افزود: جوانان در ذات خود حق‌طلب و عدالت‌خواه هستند و دوران ارزشمند جوانی را با کسب دانش می‌گذرانند، که هم برای خودشان تعالی و شخصیت‌آفرین است و هم فرصت مبارکی برای آگاهی بخشیدن به سایر اقشار جامعه است.

امام جمعه قائم‌شهر درباره فلسفه تعیین روز دانشجو در تقویم جمهوری اسلامی اظهار کرد: روز دانشجو حکایت از حرکت حق‌طلبانه و ایثارگرانه دانشجویان در مبارزه با نظام ستم شاهی گذشته دارد و پیشینه بسیار ارزشمند برای همه دانشجویان حال و آینده است.

وی درباره نقش دانشجو در جامعه، افزود: سزاوار است که جوانان دانشجو برای دستیابی به عدالت اجتماعی، برای مبارزه با فساد اداری، تبعیض، ناروایی‌ها و برای داشتن جامعه سالم خطرپذیر شونند، البته این‌گونه نیست که اگر در یک مقطعی قشر جوان فعالیت و حرکت انقلابی داشت و به هدف مهمی هم دست یافت برای همیشه آن هدف برقرار باشد. بلکه؛ باید همواره با داشتن روحیات ایثارگرانه و حق‌طلبانه شرایط مطلوب را حفظ کرد چرا که کمترین غفلت موجب از دست رفتن شرایط و فرصت مبارک می‌شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دورنمایی روشنی برای آیندگان ترسیم کرد و فرصت مبارکی را برای اهل علم فراهم آورد، تصریح کرد: دانشجویان باید هوشیاری خود را حفظ کنند و با مطالعه گذشته و مقایسه شرایط بین گذشته و حال، نقطه مطلوب و ایده‌آل را مشخص کنند و برای دستیابی به نقطه مطلوب در حرکت باشند.

مسئولیت سنگین اساتید در اداره فردای کشور

وی درباره مسئولیت سنگین اساتید دانشگاه‌ها در تربیت دانشجویان، افزود: اساتید دانشگاه‌ها مسئولیت سنگینی دارند باید جوانان را برای اداره فردای کشور بسازند.

معلمی تصریح کرد: اساتید دانشگاه‌ها امانت‌دار و مدیرساز هستند؛ بنابراین کارشان بسیار با اهمیت است؛ اگر واقعا به این مسئولیت‌ها توجه ویژه‌ای شود قطعا آینده روشن‌تر از گذشته پیش رو خواهد بود.

خطیب جمعه مردم قائم شهر، ادامه داد: انقلاب اسلامی عَلَم استقلال و عزت و اقتدار ملت مسلمان را برافراشت و استکبار جهانی سخت در هراس از آینده خویش که منافع خود را در کشور‌های اسلامی در خطر می‌بیند، کمر به نابودی این نظام مردمی بسته است.

معلمی درباره تلاش دانشجویان برای ادامه دادن مسیر امام راحل، گفت: این نظام از یک سو با ماهیت ارزشمند الهی و اسلامی و از سوی دیگر با برخوردار از حمایت مردم و پیش قراولی جوانان و دانشجویان و دانش آموزان و عموم فرهنگیان، باید در مسیر اهدافی که امام راحل ترسیم کردند و رهبری انقلاب بر همان هدف‌ها پافشاری دارند، تلاش کنند.

وی ادامه داد: اگر مدیران دچار لغزش و انحراف شوند باید با یادآوری و تذکر همه اقشار به ویژه نسل جوان راه اعتدال را بیابند و مسیر غلط را رها کنند. راهی را که شهدا برای آن از جانشان مایه گذاشتند و فداکاری بزرگی انجام دادند تا انقلاب به پیروزی رسید و هجمه سنگین دشمنان در طول هشت سال جنگ تحمیلی به دفاع مقدس مبدل گشت و توطئه‌های عوامل استکبار جهانی برای ایجاد فتنه در مقاطع مختلف، به حمدالله یکی بعد از نقش بر آب شد.

دانش آمریکائی؛ دانش منهای ارزش

معلمی با تاکید بر همراه بودن دانش با ارزش‌های انسانی، گفت: دانش اگر منهای ارزش‌های انسانی باشد می‌شود دانش اسرائیلی‌ها و دانش آمریکایی‌ها.

وی افزود: خدای رحمان در قرآن کریم تربیت را مقدم بر تعلیم داشته است و دانش منهای فضایل اخلاقی، دانش سلطه‌گر و کمک‌کار ظالم می‌شود و برای محرومان و مظلومان عالم خرابی به بار می‌آورد. ولی اگر دانش همراه با ارزش‌های انسانی، معنویت و فضائل اخلاقی باشد خیر و برکت برای جامعه به همراه می‌آورد.

خبرنگار/ فضه امری مله

انتهای پیام
captcha