۵۵۰۰ معلول در مراکز شبانه‌روز بهزیستی مازندران
کد خبر: 3861204
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

۵۵۰۰ معلول در مراکز شبانه‌روز بهزیستی مازندران

گروه اجتماعی ــ سرپرست بهزیستی مازندران، گفت: در مازندران ۵۸ هزار و ۸۱۰ معلول شناسایی شده داریم که از این ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در مراکز شبانه‌روزی هستند.

۵۵۰۰ معلول در مراکز شبانه‌روز بهزیستی مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، جمال باقری نسامی، سرپرست بهزیستی مازندران امروز دهم آبان ماه در نشست خبری با بیان اینکه، شعار هفته معلولان امسال «ارتقای مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر و عادلانه و پایدار» است، گفت: در اصلاحیه جدید که به تصویب رسید به تصویب همه کارفرما‌هایی که معلولان را استخدام کنند از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف هستند.
وی افزود: حق پرستاری ضایعه نخاعی در کل کشور بیش از دو برابر افزایش یافته و در آبان‌ماه‌سال جاری بیش از ۵۰۰ هزار تومان به حساب خانواده‌ها پرداخت شد.
سرپرست بهزیستی مازندران با بیان اینکه، میزان یارانه مراکز نگهداری معلولین ۲۰ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: برای ۶ هزار و ۸۰۰ مددجوی بهزیستی استان بسته معیشتی در نظر گرفته شده است که سهم یک نفر معلول ۱۲۰ هزار تومان، دو نفر معلول ۱۳۰ هزار تومان، سه نفر معلول ۱۴۰ هزار تومان و چهار نفر معلول به بالا مبلغ ۱۵۰ هزار تومان جدای از مبلغی که دولت هرماه در نظر می‌گیرد برای معلولان واریز می‌شود.
وی افزود: در مازندران ۵۸ هزار و ۸۱۰ معلول شناسایی شده داریم که از این تعداد ۳۶ هزار نفر یارانه بگیر سازمان بهزیستی هستند که از مجموع این افراد ۵ هزار و ۵۰۰ نفر در مراکز شبانه‌روزی هستند.
باقری نسامی اظهار کرد: یکی از مشکلات معلولان عدم دسترسی به مسئولان است که یکی از دلایل این موضوع عدم مناسب‌سازی ساختمان‌های ادارات و اماکن عمومی است و لازم است در این زمینه نظام مهندسی و شهرداری‌ها جدی وارد شوند.

انتهای پیام
captcha