برگزاری مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه مازندران در جویبار
کد خبر: 3857528
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
با حضور آیت الله مقتدایی؛

برگزاری مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه مازندران در جویبار

گروه معارف- همزمان با میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام، جشن عمامه گذاری جمعی از طلاب مدارس علمیه استان مازندران به صورت متمرکز شامگاه جمعه ۲۴ آبان ماه در مدرسه علمیه ائمه اطهار (ع) جویبار برگزار شد.

مراسم عمامه‌گذاری طلاب حوزه علمیه مازندران برگزار شدبه گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه مازندران، همزمان با میلاد با سعادت نبی‌مکرم اسلام، جشن عمامه‌گذاری جمعی از طلاب مدارس علمیه استان به صورت متمرکز شامگاه جمعه ۲۴ آبان‌ماه در مدرسه علمیه ائمه اطهار (ع) جویبار برگزار شد.

در این مراسم که آیت‌الله مقتدایی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، جمعی از مدیران مدارس علمیه، اساتید و روحانیون حضور داشت، ۱۷ نفر از طلاب واجدالشرایط مدارس علمیه استان به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

حجت‌الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در این مراسم با اشاره به اینکه طلاب و روحانیان ادامه دهنده راه انبیاء هستند، گفت: تلبس حوزوی‌ها، سرآغاز زندگی تازه‌ای برای طلاب است.

وی با بیان این که طلبه‌ای که لباس مقدس روحانیت را بر تن می‌کند باید همواره مراقب رفتار، اعمال و گفتار خود در جامعه باشد، افزود: رفتار یک طلبه در جامعه امروز باید جاذب باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه، یکی از وظایف مهم طلاب حفظ شأن و جایگاه لباس روحانیت است، تصریح کرد: دشمنان روحانیت همواره در تلاش هستند با دروغ پراکنی در جامعه، جایگاه روحانیت را نزد مردم خدشه‌دار کنند.

طبرسی با بیان اینکه، طلاب و روحانیان با عمل به وظایف واقعی خود در میان مردم، می‌توانند بسیاری از توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند، افزود: حوزویان با عمل به وظیفه و رسالت خود در جامعه، مردم را به دین و ارزش‌های الهی علاقه‌مند خواهند کرد.

مدرس حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه، طلبه‌ای که لباس مقدس روحانیت را بر تن می‌کند، وظیفه اجتماعی او چندین برابر می‌شود، بیان کرد: نقش هدایت‌گری روحانیت در جامعه باید با عمل به وظیفه خود به طور جدی حفظ شود.

وی افزود: اتمام پایه پنجم برای طلاب بلند مدت و گذراندن ۱۳۰ واحد درسی برای طلاب مدارس علمیه سفیران، ثبت نام در سایت معاونت تهذیب، شرکت در کارگاه مهارتی تلبس، بررسی امور صیانتی، مصاحبه علمی و همچنین تأییدیه اخلاقی مدیر مدرسه را از جمله مهم‌ترین شروط تلبس عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha