اجرای مرحله دوم آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در مازندران
کد خبر: 3856494
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴

اجرای مرحله دوم آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در مازندران

گروه اجتماعی- مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از اجرای مرحله دوم طرح آزادی زندانیان غیر عمد، همزمان با هفدهم ربیع الاول در راستای تحقق نیت واقفان و با کمک خیران نیک‌اندیش در مازندران خبر داد.

اجرای مرحله دوم آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران عصر دیروز 20 آبان ماه در نشستی با حضور جمعی از مدیران و خیران نیک اندیش در ساری، گفت: به مناسبت هفدهم ربیع الاول، سالروز میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و هفته وحدت مرحله دوم طرح آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در استان مازندران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه، این طرح در راستای تحقق نیت واقفان و با کمک خیران نیک‌اندیش انجام می‌شود، افزود: به طور حتم این اقدام ارزشمند گامی مهم در جهت بازگرداندن زندانیان جرائم غیرعمد به کانون گرم خانواده‌ها است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، تصریح کرد: در مرحله اول اجرای این طرح، به برکت عوائد موقوفات یازده نفر از زندانیان جرائم غیرعمد استان و در کل کشور ۳۲۰ زندانی به کانون خانواده خود بازگشتند.

وی با اشاره به اینکه، در حال حاضر افراد بسیاری به دلیل جرائم غیرعمد در زندان‌ها هستند، افزود: آزادی این افراد که دارای جرایم غیرعمد هستند، با آثار مثبت اجتماعی در جامعه همراه خواهند بود.
حیدری با بیان اینکه، ورود به عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، درمانی و آموزشی از جمله رویکرد‌های جدید وقف است، اظهار کرد: در دهه وقف امسال نیز از محل عوائد موقوفات کمک‌های بسیاری به بیماران نیازمند، تجهیز مراکز درمانی و همچنین توسعه مراکز آموزشی انجام شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه، وقف ظرفیت بسیاری بالای برای رفع بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی، پزشکی، علمی و آموزشی دارد، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا بستر‌های لازم برای تقویت موقوفات جدید متناسب با نیاز‌های روز جامعه فراهم شود.

وی بر ضرورت استفاده از همه ظرفیت‌های تبلیغی به منظور تبیین و گسترش فرهنگ وقف در جامعه اسلامی تأکید کرد و افزود: این سنت حسنه الهی می‌تواند بهترین پشتوانه جامعه اسلامی در جهت رفع مشکلات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و علمی باشد.

حیدری در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه، مرحله دوم آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در مازندران آغاز شده است، تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه جهت مشارکت خیران در این طرح شماره حساب بانک مسکن به شماره کارت ۸۰۰۱‏‏‏-۸۰۰۱‏‏‏-۲۳۱۳‏‏‏-۶۲۸۰ ‏‏و شماره حساب ۱۴۰۰۵۲۷۹۳۳۷ و شماره شبا IR ۵۴۰۱۴۰۰۴۰۰۰۰۰۱۴۰۰۵۲۷۹۳۳۷ ‏‏به نام سازمان اوقاف و امور خیریه، حمایت از آزادی زندانیان را در اختیار عموم مردم و خیران قرار داده و هر کسی به اندازه توان مالی خود می‌تواند در این کار خیر سهیم باشد.

انتهای پیام
captcha