گام چهارم کاهش تعهدات برجامی دولت، حرکتی انقلابی بود
کد خبر: 3856430
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷

گام چهارم کاهش تعهدات برجامی دولت، حرکتی انقلابی بود

گروه اجتماعی ــ نماینده مردم مازندران در مجلس، برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی از سوی دولت را حرکتی انقلابی دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران دیگر در برابر بدعهدی‌های آمریکا و اروپا مسامحه نخواهد کرد.

به گزارش گام چهارم کاهش تعهدات برجامی دولت، حرکتی انقلابی بوداز مازندران، حجت‌الاسلام علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز ۲۰ آبان‌ماه در دیدار جمعی از مسئولان با اشاره به سابقه دشمنی آمریکا با ملت ایران، گفت: امام راحل فرمودند: در نهاد و سرشت آمریکا، کینه و دشمنی با اسلام ناب محمدی موج می‌زند.

وی با بیان اینکه، ائمه اطهار (ع) همواره با اقتدار در برابر ظلم و استبداد زمانه ایستادگی کرده‌اند، افزود: با مطالعه تاریخ می‌بینیم که هیچ امام معصومی با یک ظالم و قلدر سازش نکرده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به امضاء صلح‌نامه میان امام حسن مجتبی (ع) و معاویه اشاره کرد و با بیان اینکه متأسفانه برخی‌ها به اشتباه و با نادانی تصور می‌کردند امام حسن (ع) با معاویه سازش کرده است، ادامه داد: این در حالی است که آن صلح، پذیرش تعدی میان دو طرف بود، که امام حسن (ع) به تعهداتش پایبند مانده بود، اما معاویه به تعهدش پایبند نبود.

وی با اشاره به اینکه، در موضوع برجام نیز همین اتفاق افتاد، افزود: ایران اسلامی پس از سال‌ها مذاکره تعهداتی را پذیرفت و انجام داد، اما شیطان بزرگ و هم پیمانانش تعهداتی را نوشتند، اما در مقام عمل به آن پایبند نبودند.

معلمی با بیان اینکه، همان طور که امام راحل نیز فرمودند بزرگترین ساده‌اندیشی این است که تصور کنیم جهان‌خواران، به ویژه آمریکا از ما و اسلام دست برداشتند، ادامه داد: باید هوشیار باشیم و بدانیم که راه خنثی کردن توطئه‌های دشمنان شناخت صحیح راه و حرکت در مسیر آن است.

وی با بیان اینکه، اعتماد به آمریکایی‌ها در هر سطحی اشتباهی راهبردی است، تصریح کرد: آمریکا بدون هیچ شک دشمن نخست ملت ایران است و این مسئله ده‌ها سال است که در عمل به اثبات رسیده است.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه، آمریکا و اروپا در مسئله برجام به یک اندازه متهم هستند، بیان کرد: اروپایی‌ها با وجود وعده‌های مکرر، هیچ اقدام عملی برای حفظ برجام انجام ندادند.

وی، برداشتن گام چهارم کاهش تعهدات برجامی از سوی دولت را حرکتی انقلابی دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران دیگر در برابر بدعهدی‌های آمریکا و اروپا مسامحه نخواهد کرد و همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند نباید بیش از اندازه معطل آمریکا و اروپا بمانیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه، جمهوری اسلامی ایران در این مدت به همه تعهدات خود در برجام پایبند بودند، گفت:، اما آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها آن‌ها حتی به یکی از تعهداتی که پذیرفتند پایبند نبودند.

انتهای پیام
captcha