حفظ صراط مستقیم انقلاب، رسالت اصلی نماینده ولی فقیه در استان‌ها
کد خبر: 3855355
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۱

حفظ صراط مستقیم انقلاب، رسالت اصلی نماینده ولی فقیه در استان‌ها

گروه معارف- رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: رسالت اصلی و ویژه نماینده ولی فقیه در استان‌ها حفظ کردن صراط مستقیم انقلاب اسلامی در استان است.

حفظ صراط مستقیم انقلاب، رسالت اصلی نماینده، ولی فقیه در استان‌هابه گزارش ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام علی اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور امروز ۱۶ آبان‌ماه در مراسم معارفه نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ساری با اشاره به برپایی نماز جمعه در ۹۰۰ نقطه کشور، اظهار کرد: این پایگاه عبادی سیاسی به عنوان مرکز اجتماع مؤمنین، اتحاد، اتفاق و بیعت با امام مسلمین است و خوشبختانه این شبکه متحد و فراگیری در مازندران نیز وجود دارد.
وی با بیان اینکه، آیت‌الله طبرسی چهار دهه در جایگاه امامت جمعه ساری نور افشانی کرد، افزود: از سال‌های نخست انقلاب، جایگاه نماینده امام و، ولی فقیه از یک جایگاه خاصی برخوردار و همواره عامل خیر و برکتی برای کشور و مردم بوده است.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، مهم‌ترین وظیفه نماینده، ولی فقیه در استان را هدایت عمومی استان در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: رسالت اصلی و ویژه نماینده، ولی فقیه در استان‌ها حفظ کردن صراط مستقیم انقلاب اسلامی در استان است.

وی افزود: نماینده، ولی فقیه در استان‌ها در کنار حفظ آرمان‌های انقلاب، حمایت و پشتیبانی از همه عناصر خدمت‌گزار در استان که به نیابت از رهبری انجام می‌شود را نیز عهده‌دار است.

اکبری اظهار کرد: نماینده، ولی فقیه در استان با حمایت و نظارت بر عملکرد حوزه اجرایی، سیاسی، فرهنگی، قوای مسلح و امنیتی بسیار اثرگذار خواهد بود و این کار بسیار بزرگی است و امکان خدمات بزرگ و فراوان را فراهم می‌کند.

وی مازندران را نماد ولایت‌مداری، مقاومت، جهاد، علم و عرفان معرفی کرد و افزود: انشاء‌الله در دوره جدید شاهد تقویت وحدت و انسجام بیشتر در استان باشیم.

حفظ صراط مستقیم انقلاب، رسالت اصلی نماینده، ولی فقیه در استان‌ها

در ادامه حسین زادگان، استاندار مازندران با اشاره به خدمات چهل ساله آیت الله طبرسی در کسوت امامت جمعه ساری و نمایندگی، ولی فقیه در استان، گفت: نقش این عالم وارسته در رویداد‌های مهم و بزرگ استان همواره بسیار پررنگ بوده است.

وی با بیان این که آیت‌الله طبرسی با مشی خود بستر آرامش، وفاق، همدلی و همبستگی خوبی را در مازندران ایجاد کرد، افزود: در طول دهه‌های اخیر همواره نقش علما و روحانیان در وحدت و همبستگی استان برجسته بوده است.

حسین زادگان با اشاره به این که آیت‌الله طبرسی به صورت شبانه روزی براس توسعه و پیشرفت استان تلاش می‌کردند، گفت: ایشان با تلاش‌ها و مدیریت صحیح خود یک وفاق و همدلی بسیار خوبی در مازندران ایجاد کردند.

استاندار مازندران با بیان این که مشی آیت‌الله طبرسی پرهیز از اختلافات و حاشیه‌سازی بود، اظهار کرد: در سایه نگاه بلند آیت‌الله طبرسی همه سلایق و گروه‌های سیاسی در استان احساس امنیت می‌کردند.

وی با تأکید بر اینکه، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همبستگی در جامعه هستیم، تصریح کرد: تنها راه پیشرفت و توسعه کشور استان تقویت وفاق و همدلی در جامعه است.

حسین زادگان با اشاره به اینکه، مازندران استانی است که از وجود سلایق و گروه‌های سیاسی متعددی برخوردار است، گفت: امیدواریم از همه این سلایق و ظرفیت‌های سیاسی در جهت توسعه استان بهتر بهره گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه، دولت امسال برای رفع مشکل پسماند مازندران ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است، بیان کرد: با توجه به تردد ۵۰ میلیون مسافر در طول سال در مازندران، رفع مشکل پسماند و زباله این استان نیازمند نگاه ویژه و ملی است.

آزادسازی کامل سواحل نیازمند دستور ویژه رهبری
حسین زادگان با اشاره به آزاد سازی سواحل مازندران، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته تاکنون ۸۰ درصد سواحل استان در دسترس مردم قرار گرفته است، اما هنوز بخشی از این سواحل در اختیار دستگاه‌های حکومتی است که نیازمند دستور و عنایت ویژه رهبری در جهت آزادسازی این سواحل باقیمانده هستیم.

استاندار مازندران با اشاره به تصویب منطقه آزاد در استان، اظهار کرد: متأسفانه به دلیل اختلافاتی که در طول سال‌ها در این خصوص وجود داشت تصویب منطقه آزاد در استان به تعویق افتاد، اما با تلاش‌های صورت گرفته این مسأله در دولت طرح و تصویب شد و در انتظار تصویب آن در مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام
captcha