رسانه‌ها در معرفی چهره حقیقی سیستان‌وبلوچستان کوتاهی کرده‌اند
کد خبر: 3854862
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳

رسانه‌ها در معرفی چهره حقیقی سیستان‌وبلوچستان کوتاهی کرده‌اند

گروه اجتماعی ــ امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: رسانه‌ها و به‌خصوص صداوسیما در معرفی چهره حقیقی استان سیستان و بلوچستان کوتاهی کرده‌اند؛ رسانه ملی باید تصاویر خشنی که از این استان در اذهان مردم شکل گرفته را اصلاح کرده و خوبی‌های آن را به نمایش بگذارد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل سنت زاهدان صبح امروز در جمع طلاب و نمازگزاران مسجد مکی این شهرستان، گفت: الله تعالی در سوره مبارکه «والعصر» می‌فرماید انسان‌ها در خسران هستند، مگر کسانی که ایمان آورند، عمل صالح انجام دهند و یکدیگر را به حق و صبر توصیه کنند.

وی ادامه داد: یکی از دلایل خسران انسان، غفلت اوست؛ وقتی انسان از یاد خدا و معاد غافل می‌شود، به منجلاب گناه و فساد گرفتار می‌شود؛ ذکر و یاد پروردگار مؤثرترین نسخه برای از بین بردن غفلت و مایه حفاظت از هر گناه و دشمن است.

امام جمعه اهل سنت زاهدان بیان کرد: انسان در همه حال باید خدا را در نظر داشته باشد، به‌ویژه وقتی که خلوت می‌کند؛ در اسلام اذکاری وجود دارد که خوب است در تنهایی این ذکرها را تکرار کنیم، این مسئله سبب می‌شود وسوسه گناه کمتر به سراغ انسان بیاید.

وی افزود: با ذکر پروردگار انسان انرژی می‌گیرد و توانایی حاصل می‌کند. در احادیث و روایات انسان ذاکر به «زنده» و انسان غافل به «مرده» تشبیه داده شده است؛ «مَثَلُ الذی یَذکُرُ ربَّهُ وَالذی لا یذکُرُه، مَثَل الحیِّ والمَیِّتِ».

مولوی عبدالحمید اظهار کرد: کسانی که مشغله‌های کاری بیشتر و سنگین‌تری دارند باید بیشتر ذکر پروردگار را انجام بدهند، زیرا وقتی با خداوند رابطه و وابستگی برقرار می‌شود انسان قوت می‌گیرد. به همین خاطر است که الله تعالی درباره هیچ عبادتی دستور نداده که آن را به کثرت انجام بدهید، اما وقتی نوبت «ذکر» می‌رسد خداوند متعال می‌فرماید: «اذْکُرُوا اللَّهَ ذِکْراً کَثیراً» به کثرت «الله» را ذکر کنید.

وی عنوان کرد: برای «ذکر» حتی وضو و طهارت هم الزامی نیست. خداوند متعال این اجازه را داده است که حتی در حالت بی‌وضویی او را ذکر کنیم تا ما از این عبادت و تعلق محروم نشویم. پیامبر اکرم در حدیثی قدسی فرمودند که الله عزّوجل می‌فرماید: «وَأَنَا مَعَهُ إِذَا ذَکَرَنِی فَإِنْ ذَکَرَنِی فِی نَفْسِهِ ذَکَرْتُهُ فِی نَفْسِی، وَإِنْ ذَکَرَنِی فِی مَلأ ذَکَرْتُهُ فِی مَلأ خَیْرٍ مِنْهُمْ»؛ اگر بنده «الله» را در تنهایی یاد کند خداوند هم او را به تنهایی یاد می‌کند و اگر او را در مجلس یاد کند، الله او را در مجلس فرشتگان که از مجلس انسان‌ها بهتر است یاد می‌کند.

این عالم اهل سنت در ادامه با اشاره به امنیت موجود در استان، اظهار کرد: گاهی شنیده می‌شود که دشمنان دانا تبلیغات منفی علیه استان می‌کنند که در سیستان‌وبلوچستان ناامنی و کشتار وجود دارد و تلاش می‌کنند که این استان را ناامن جلوه دهند.

وی افزود: ما به جرأت می‌توانیم بگوییم که امنیت در سیستان‌وبلوچستان از بسیاری از استان‌های کشور و حتی از تهران بیشتر و بهتر است و بسیاری از مردم به این موضوع اذعان دارند.

مدیر دارالعلوم اهل سنت زاهدان بیان کرد: تمام ملت ایران شریف و محترم هستند، اما مردم سیستان‌وبلوچستان جزو شریف‌ترین اقشار و اقوام ایران اسلامی به‌شمار می‌روند. مردم این استان در مهمان‌نوازی و احترام به دیگران زبانزد هستند. اگر گردشگران و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به این استان سفر کنند به‌جز مهمان‌نوازی و احترام چیز دیگر مشاهده نخواهند کرد.

مولوی عبدالحمید عنوان کرد: رسانه‌ها و به‌خصوص صداوسیما در معرفی چهره حقیقی استان سیستان و بلوچستان کوتاهی کرده‌اند؛ رسانه ملی باید تصاویر خشنی که از این استان در اذهان مردم شکل گرفته را اصلاح کرده و خوبی‌های آن را به نمایش بگذارد.

انتهای پیام
captcha