وجود ظرفیت برگزاری کنگره پیامبر اعظم(ص) در کرمان
کد خبر: 3854137
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴
ارزانی مطرح کرد:

وجود ظرفیت برگزاری کنگره پیامبر اعظم(ص) در کرمان

گروه فرهنگی ــ رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور گفت: استان کرمان توانایی و ظرفیت برگزاری کنگره پیامبر اعظم(ص) را دارد که می‌شود استانی، ملی و جهانی برگزار شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور عصر شنبه، 11 آبان‌ماه در نشست شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان با اشاره به اینکه برای کانون‌های مساجد در هر استان یک برنامه‌ای تعریف شده است، گفت: استان کرمان توانایی و ظرفیت برگزاری کنگره پیامبر اعظم(ص) را دارد که می‌شود استانی، ملی و جهانی برگزار شود.

وی افزود: اگر مسئولان استان به این نتیجه برسند که این رویداد می‌تواند به‌عنوان بزرگترین رخداد فرهنگی استان انجام شود، ما نیز در ستاد کانون‌های ستاد کانون‌های مساجد آماده هر گونه همکاری هستیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور با بیان اینکه کنگره پیامبر اعظم(ص) باید با برنامه و هدف باشد، بیان کرد: نباید برنامه صرفاً برای برگزاری کنگره باشد بلکه باید هدف مشخصی برای این کنگره در نظر گرفته باشید و در پایان بررسی کنید که به چه اهدافی رسیده‌اید.

حجت‌الاسلام ارزانی با اشاره به اینکه بر اساس اساسنامه مصوب کانون‌های مساجد، شورای هماهنگی مربوطه باید در تمام استان‌ها شکل بگیرد و همه دستگاه‌های عضو که در مسجد فعالیت دارند در آن حضور داشته باشند، گفت: این نشست برای هماهنگی هر سه ماه یکبار باید در استان‌ها تشکیل شود که یک نفر به‌عنوان رابط در جلسات آن در استان‌ها شرکت می‌کند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور اظهار کرد: در ستاد استانی شورای هماهنگی باید هماهنگی شود که وظیفه هر دستگاه به تفکیک انجام و موازی‌کاری صورت نگیرد و تاکنون در 10 استان این موضوع شکل گرفته و امروز در کرمان نشست آن برگزار شده و مصوبات آن به هم‌افزایی بیشتر دستگاه‌های اجرایی عضو مساجد کمک می‌کند.

وی از پیگیری تصویب طرح «فهما» پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران در هیئت دولت خبر داد و افزود: هشت عرصه قرآن و عترت، شبکه‌سازی، رویدادها و مناسبت‌ها، کتاب و کتابخوانی، ایده‌های نوین و خلاقیت‌های نوآورانه، هنر، رسانه و اطلاع‌رسانی تعریف و همه کارهای مسجدی در سیستم بچه‌های مسجد بارگزاری می‌شود.

حجت‌الاسلام ارزانی تصریح کرد:‌ تاکنون در سایت بچه‌های مسجد ۲۵ هزار و ۱۸۲ کانون، 2 میلیون و ۱۳۲ هزار نفر، ۱۴ هزار و ۹۷ کتابخانه‌ و بیش از ۲۳۷ هزار فعالیت ثبت شده است.

وی با بیان اینکه استان‌ها در رقابتی سخت با هم شرکت می‌کنند و در نهایت از بین 10 استان برتر یک استان به‌عنوان نفر اول انتخاب می‌شود، تأکید کرد: وضع مساجد و برون‌رفت از فضای موجود مجازی اهتمام جمعی و عزم ملی می‌خواهد.

انتهای پیام
captcha