سرمایه‌گذاری اجتماعی و معنوی در طبخ بزرگترین آش نذری دنیا
کد خبر: 3852823
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
رحیمی مطرح كرد:‌

سرمایه‌گذاری اجتماعی و معنوی در طبخ بزرگترین آش نذری دنیا

گروه اجتماعی ـ استاندار فارس با اشاره به حضور گسترده جوانان در طبخ بزرگترین آش نذری دنیا در شیراز، این حضور را در انجام چنین مراسم‌های فرهنگی و مذهبی بیانگر سرمایه‌گذاری اجتماعی و معنوی دانست.

به گزارش ایكنا از فارس، عنایت الله رحیمی، استاندار فارس شب گذشته، 4 آبان‌ماه در بازدید از طبخ بزرگترین آش نذری دنیا در شب 28 صفر، حضور جوانان را در انجام چنین مراسم‌های فرهنگی و مذهبی بیانگر سرمایه‌گذاری اجتماعی و معنوی دانست و گفت: البته این مراسم‌ها مروج  شعائر اسلامی و عاملی برای اتحاد و همدلی میان مردم است. 

وی با بیان اینكه انجام كارهای خیر و مذهبی در استان فارس دارای سابقه طولانی است، گفت: بیش از 20 سال است كه بزرگترین آش نذری دنیا به‌همت والای مردم شیراز طبخ و توزیع می‌شود.

رحیمی، یكی از نكات مهم این كار را حضور اقشار مختلف مردم در كنار یكدیگر دانست و گفت: در این مراسم مشاهده كردیم كه همه افراد اعم از پیر و جوان در كنار یكدیگر همكاری می‌كنند و این موضوع نشان‌دهنده انتقال فرهنگ خدمت به اهل بیت(ع) به نسل‌های آینده است. 

استاندار فارس با تأكید بر اینكه طبخ بزرگترین آش نذری دنیا در شیراز به عنوان یك برند در جهان معروف شده است، گفت: این كار موجب شده است تا نام شیراز و استان فارس در عرصه‌های بین‌الملل زبانزد عاشقان خاندان عصمت و طهارت قرار گیرد.

وی تأكید كرد: انجام چنین كارهای فرهنگی و مذهبی با سابقه طولانی نشان‌دهنده جایگاه فرهنگی و وسیع این استان است كه باید قدر این داشته را بدانیم.

 

انتهای پیام
captcha