تداوم سنت 20 ساله شیرازی‌ها در ابراز ارادت به پیامبر مهربانی‌ها
کد خبر: 3852822
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳

تداوم سنت 20 ساله شیرازی‌ها در ابراز ارادت به پیامبر مهربانی‌ها

گروه اجتماعی ـ طبق یك سنت 20 ساله مراسم طبخ و توزیع بزرگترین آش نذری دنیا همزمان با 28 صفر در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، قریب 20 سال است كه مردم شیراز یك سنت حسنه و زیبا را پایه‌گذاری كردند و در شب 28 صفر با اتحاد و یكپارچگی وصف‌نشدنی از طبخ و توزیع بزرگترین آش نذری دنیا مشاركت و همكاری می‌كنند.

امسال نیز این مراسم از شب گذشته، 4 آبان‌ماه در بوستان خلدبرین، مكان همیشگی طبخ و توزیع این آش آغاز شد و توزیع این آش تا صبح امروز ادامه داشت.

محمد اسدی، مدیر گروه فرهنگی ـ‌ مذهبی كمیل شیراز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایكنا گفت: در سال جاری 84 تن آش نذری با همت و همكاری یك هزار و 300 نفر از خادمان حضرت رسول‌الله(ص) طبخ و توزیع شد.

وی با بیان اینكه تمام هزینه‌های طبخ این آش همگی از محل نذورات مردمی است و هیچ بودجه دولتی در این كار لحاظ نمی‌شود، گفت: قریب 65 هزار نفر در سال جاری از این آش بهره‌مند شدند.

اسدی تأكید كرد: یكی از انگیزه‌های ما برای انجام این كار تداوم سنت حسنه پیامبر مهربانی‌ها و همچنین كریم اهل بیت(ع) در رسیدگی به نیازمندان است كه البته همواره همگان از خوان نعمت و رحمت این دو بزرگوار بهره‌مند می‌شوند.

این فعال فرهنگی و مذهبی با بیان اینكه تلاش می‌كنیم تا به یاری خدا این سنت را در سال‌های آینده نیز ادامه دهیم، گفت: البته این كار نیاز به مشاركت و همكاری خیران و مردم دارد تا بتوانیم این سنت را قوام بخشیم.

یادآور می‌شود، در حاشیه طبخ این آش شب گذشته تنی چند از مسئولان ارشد استانی از جمله آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس؛ عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس و آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در این مراسم حضور یافتند.

  

انتهای پیام
captcha