زندگی در سایه خدا و قرآن بسیار امیدبخش است
کد خبر: 3852241
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳

زندگی در سایه خدا و قرآن بسیار امیدبخش است

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه خدای متعال بندگان خود را بسیار دوست دارد، تصریح کرد: زندگی در سایه خدا و قرآن بسیار امیدبخش است لذا اگر انسان در طول زندگی خطایی داشته باشد و برگردد، خداوند گذشته بد او را تبدیل به خوبی می‌کند.

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 2 آبان‌ماه در جمع قضات محاکم قضایی دادگستری گیلان، اظهار کرد: یکی از صفت‌های خدای تبارک و تعالی عفو و گذشت و پوشش نسبت به خطای دیگران است.

وی به عفو بندگان توسط خدای متعال اشاره کرد و افزود: خدای تبارک و تعالی در حالی که از قدرت برخوردار است، اما نسبت به بندگان خطاکار اعمال قدرت نمی‌کند و آنها را می‌بخشد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه خدای متعال بندگان خود را بسیار دوست دارد، تصریح کرد: زندگی در سایه خدا و قرآن بسیار امیدبخش است لذا اگر انسان در طول زندگی خطایی داشته باشد و برگردد، خداوند گذشته بد او را تبدیل به خوبی می‌کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه اگر انسان بخواهد به طرف خدا بیاید خدای متعال صدها خواسته خوب به او می‌دهد، بیان کرد: اراده‌های خدا متوجه انسان است که او را خوب کند و گذشته‌های سیاه و نکبت‌بار تبدیل به روزگار عزت و نورانیت می‌شود.

وی عفو و گذشت را از ویژگی‌های خدای تبارک و تعالی عنوان کرد و گفت: عفو و گذشت دارای چند مرحله است و نخستین مرحله این است که اگر فردی نسبت به انسان بدی کند، بدی او را ببیند، اما عفو داشته باشد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه خدای متعال به پیامبر(ص) فرمود مردم را به معروف‌ها امر کن، متذکر شد: با توجه به اینکه حق اجتماعی و عقلی به انسان داده شده، اما انسان باید نسبت به بدی گذشت داشته باشد.

وی ادامه داد:‌ روش مدیران باید به گونه‌ای باشد که همه امور را ببینند، اما انگاره آنها طوری باشد که دیگران احساس کنند او بدی‌ها را نمی‌بیند.

امام جمعه رشت با اشاره به مرحله سوم گذشت، اظهار کرد: در این مرحله نه تنها نباید بدی را ببینیم، بلکه باید بدی را با خوبی پاسخ دهیم. پاسخ بدی را با خوبی دادن سبب ایجاد دوستی می‌شود. پیامبر اسلام(ص) با بخشیدن دیگران همه را به طرف خود جذب کرد.

انتهای پیام
captcha