رایگان بودن هزینه گاز در مساجد و مدارس مازندران
کد خبر: 3845685
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

رایگان بودن هزینه گاز در مساجد و مدارس مازندران

گروه اجتماعی- مدیر عامل شرکت گاز مازندران گفت: از سال گذشته در مجلس مصوب شد که گاز مساجد و مدارس رایگان است اما متولیان لازم است بدهی‌های قبل از سال 97 را تسویه کنند.

رایگان بودن هزینه مصرف گاز در مساجد و مدارس/ اخذ تندیس سیمین گاز مازندران در راستای مسئولیت اجتماعیبه گزارش ایکنا از مازندران جعفر احمدپور مدیر عامل شرکت گاز مازندران، امروز هفتم مهر ماه در نشست خبری، با بیان اینکه این شرکت موفق به کسب تندیس سیمین در راستای مسئولیت اجتماعی در کشور شد، اظهار کرد: همه شرکت‌ها درخصوص آلودگی‌ها ناشی از فعالیت شرکت مسئولیت دارند ازآانجا که شرکت گاز، این آلودگی را ندارد اقدام به برخی فعالیت اجتماعی کرده است.
وی افزود: شرکت گاز با کمک کارکنان برای تامین برخی لوازم خانگی سیل‌زدگان، آزادی زندانیان غیر عمد و اعطای کمک در جشن مهر برای دانش‌اموزان بی‌بضاعت به مسئولیت اجتماعی خود پرداخت.
احمدپور تصریح کرد: در راستای مسئولیت اجتماعی، پیشنهاد کردیم در هر شهری یک مکانی را به شرکت گاز واگذار کنند تا با فضاسازی و ایجاد مبلمان شهری به مدیریت شهری آن منطقه کمک شود.
انعقاد تفاهمنامه اشتغال ناشنوایان بهزیستی با شرکت گاز مازندران
مدیر عامل شرکت گاز مازندران، بیان کرد: با ایجاد تفاهمنامه با مدیر کل بهزیستی مازندران مقرر شد در راستای مسئولیت اجتماعی، رستوران شرکت گاز به افراد ناشنوای بهزیستی مازندران واگذار شود تا از این طریق بخشی از افراد تحت پوشش بهزیستی شاغل شوند.
وی ادامه داد: در راستای مسئولیت اجتماعی شرکت گاز مازندران پیشنهاد داد؛ با توجه به نیاز پرسنل گاز به لباس فرم مخصوص، می توانیم دوخت بخشی از این لباس‌ها را با همکاری کمیته امداد و اداره کل زندان‌ها انجام دهیم که کمک بسیار خوبی در راستای اشتغالزایی این افراد خواهد بود.
وی با بیان اینکه، لازم است، کمک مردم و انجام مسئولیت اجتماعی بر اساس برنامه باشد، افزود: به همین خاطر تفاهمنامه‌ای با هلال احمر مازندران در قالب «طرح توسن» به مدت سه سال منعقد شد که طی آن تعدادی از پرسنل گاز با فراگیری آموزش‌های لازم بتوانند در مواقع بحرانی ‌یاریگر شهروندان باشند.

«طرح توسن» اقدام شرکت گاز مازندران در راستای مسئولیت اجتماعی
احمدپور، بیان کرد: برای خانواده‌ها و شرکت‌هایی که در پرداخت گاز تاخیر دارند با توجه به توصیه مقام معظم رهبری در حمایت از تولید، گاز شرکت‌ها قطع نشد و با تقسیط هزینه گاز اجازه ندادیم که تولید شرکتی متوقف شود.
وی افزود: در سال‌های گذشته مساجد و مدارس بر اساس الگوی مصرف بود، از سال 97 در مجلس مصوب شد که گاز مساجد و مدارس رایگان است اما متولیان باید بدهی‌های قبل از سال 97 را تسویه کنند.

وی با بیان اینکه، از سال 97 افزایش دلار مشکلات بی‌سابقه‌ای به شرکت گاز زد و موجب ایجاد وقفه در فعالیت شد، افزود: استان مازندران در گاز رسانی روستایی در کشور رتبه اول را دارد و تا کنون 2 هزار و 151 روستا در مازندران گازرسانی شده که این تعداد 93 درصد روستای بالای 20 خانوار را شامل می‌شود.
احمدپور با بیان اینکه بیش از 99 درصد جمعیت شهری گاز رسانی شده است، تصریح کرد: شهر آلاشت سوادکوه و 18 روستای حومه این شهر با تلاش بی‌وقفه گاز دار شد.
وی با بیان اینکه، مازندران 450 مشترک گیلان را سرویس‌دهی می‌کند، افزود: تلاش داریم اتصالات گاز استان را با استان‌های دیگر پیوند بزنیم تا در مواقع حوادث افت فشار به حداقل برسد.
مدیر عامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه، لاریجان و بلده مناطق سخت برای عبور خط لوله گاز بود، اظهار کرد: با همراهی وزیر راه پیمانکاران اکنون وارد عملیات اجرایی شدند.
وی افزود: در دو سال گذشته بیش از 2 هزار میلیارد تومان برای توسعه گازرسانی هزینه شد و برای اتمام گازرسانی برای استان مازندران در همین شرایط اقتصادی هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
انتهای پیام

captcha