وجود 700 گروه جهادی در مازندران
کد خبر: 3845019
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳

وجود 700 گروه جهادی در مازندران

گروه اجتماعی ــ رئیس بسیج سازندگی مازندران گفت: 700 گروه جهادی در استان داریم که 500 گروه پای‌کار هستند و این گروه‌ها در 24 رشته مختلف تشکیل شدند.

وجود 700 گروه جهادی در مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندران، واحد عبدالهیان، رئیس جهاد دانشگاهی استان امروز سوم مهرماه با حضور در ستاد بسیج سازندگی استان با سرهنگ محمد مهدی اقبال‌پور رئیس بسیج سازندگی مازندران دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این نشست سرهنگ محمد مهدی اقبال‌پور رئیس بسیج سازندگی مازندران، جهاد دانشگاهی را نهادی پویا و کارآفرین دانست و اظهار کرد: وجود برخی قوانین دست و پاگیر مانع ارائه خدمات به مردم است و لازم است نمایندگان مجلس این قوانین را به نفع مردم تلطیف کنند.
وی اقتصاد نفتی را عامل کندی پیشرفت راهبرد اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: بسیج سازندگی یک ارگان شتاب‌دهنده و توسعه‌گر است و تلاش دارد تا در فعالیت‌های اجرایی به دستگاه‌ها کمک ‌کند.
اقبال‌پور با تاکید بر اینکه باید راه‌های کوتاه‌تری را برای خدمت به مردم و توسعه استان انتخاب کنیم، تصریح کرد: در نظر داریم، بخش‌های تولیدی که اولویت استان است جهت الگوسازی وارد شویم تا دیگران بتوانند نمونه‌های آن را در محیط خود ایجاد کنند.
ضرورت ارتباط تنگاتنگ جهاد دانشگاهی با بسیج سازندگی
وی خواستار ارتباط تنگاتنگ با جهاد دانشگاهی شد و افزود: وقتی نام مبارک جهاد روی یک ارگانی می‌آید بار معنایی والایی پیدا می‌کند و باید همچون دولت کوچک برای همه مسائل استان دغدغه‌مند باشد.
اقبال‌پور داشتن نیروی جوان در استان را یک مزیت استان یاد کرد و گفت: 700 گروه جهادی در استان داریم که 500 گروه پای کار هستند و این گروه‌ها در 24 رشته مختلف تشکیل شدند.
وی با استقبال از هم‌افزایی ظرفیت‌های بسیج سازندگی با جهاد دانشگاهی افزود: آمادگی داریم در حوزه، آموزشی، فرهنگی، پژوهشی و اجتماعی همکاری خوبی داشته باشیم.
در ابتدای این نشست واحد عبدالهیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران به تشریح ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه فرهنگی، آموزشی، پژوهشی پرداخت و افزود: جهاد دانشگاهی با توجه به آموزش‌های مورد نیاز جامعه در مراکز آموزش کوتاه مدت و مرکز علمی کاربردی بابل با مهارت افزایی و آمادگی علمی، مقدمات ورود دانشجویان به حوزه کسب و کار را فراهم می‌کند.
عبدالهیان فعالیت معاونت فرهنگی را در حوزه ایسپا(افکارسنجی)، خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) و خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، انتشارات، سازمان دانشجویان و... را از دیگر ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی بیان کرد.
وی از راه‌اندازی آزمایشی فاز نیمه صنعتی تولید جلبک اسپیرولینا جهت خوراک طیور و شیلات در راستای سیاست تغذیه سالم، از اقدامات پژوهشی جهاد دانشگاهی مازندران دانست و افزود: در حال حاضر تولید جلبک در 600 متر مربع در حال تولید است.
پرورش ماهی در قفس؛ فرصتی در تحقق اقتصاد مقاومتی
عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی، پرورش ماهی در قفس داخل دریا و آبندان را فرصتی در تقویت اقتصاد مردم دانست و اظهار کرد: یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است مردمی کردن اقتصاد است که این مهم در پرورش ماهی در قفس با مشارکت مردم از طریق کمیته تسهیلگران توسعه جهاد دانشگاهی، قابل انجام است.
به گزارش ایکنا از مازندران در این نشست مقرر شد تا در نشست کارشناسی طرفین ضمن شناسایی محورهای مشترک نسبت به همکاری فیما بین اقدام شود.
انتهای پیام

captcha