طلاب از امور نامتناسب با رسالت حوزه پرهیز کنند
کد خبر: 3844621
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷

طلاب از امور نامتناسب با رسالت حوزه پرهیز کنند

گروه معارف- مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با تأکید براینکه، نشاط و تلاش علمی طلاب در هیچ دوره‌ای نباید متوقف یا کمرنگ شود، اظهار کرد: طلاب باید از ورود به اموری که با رسالت اصیل حوزه‌های علمیه تناسب ندارند، به شدت پرهیز کنند.

طلاب از امور نامتناسب با رسالت حوزه پرهیز کنندبه گزارش ایکنا از مازندران به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه مازندارن، حجت‌الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر امروز دوم مهرماه با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، این ایام را فرصتی برای تقویت نشاط علمی در میان طلاب دانست و اظهار کرد:  باید همه فرصت‌ها را غنیمت شمرد و در جهت علم‌آموزی و کسب تقوا گام برداشت.

وی، حفظ هویت طلبگی را مسئله‎‌ای مهم در پیشرفت علمی و اخلاقی طلاب جوان حوزه دانست و افزود: طلبه‌ای که هویت خود را فراموش کند به طور حتم از رشد علمی و اخلاقی در حوزه بازخواهد ماند.

خوبانی با بیان اینکه، هویت یک طلبه برای سربازی برای حضرت ولی عصر(عج)، علم‌آموزی و تهذیب نفس است، تصریح کرد: همه تلاش و مجاهدت طلاب باید در این سه مسیر قرار گیرد.
حفظ هویت طلبگی؛ مهمترین ‎مولفه پیشرفت علمی و اخلاقی طلاب

وی با اشاره به اینکه، حفظ هویت طلبگی، او را از سردرگمی و انحراف در مسیر پیش روی نجات می‌دهد، افزود: شناخت صحیح طلبه از هویت و جایگاه صنفی خود به طور حتم از بیراهه رفتن و سردرگمی او جلوگیری خواهد کرد.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر، وجود مشکلات پیش روی طلاب را ناشی از عدم شناخت عمیق آنها از جایگاه طلبگی دانست و اظهار کرد: اگر سطح شناخت طلاب از هویت و جایگاه طلبگی افزایش پیدا کند به طور حتم از بیراهه رفتن و تردید در این بخش مصون خواهد ماند.

وی با تأکید براینکه، نشاط و تلاش علمی طلاب در هیچ دوره‌ای نباید متوقف یا کمرنگ شود، ادامه داد: طلاب باید از اموری که با رسالت اصیل حوزههای علمیه تناسب ندارند، به شدت پرهیز کنند.

خوبانی، یکی از آسیب‌های پیش روی طلاب را پرداختن به امور حاشیه‌ای پس از سال‌ها تحصیل و علم‌آموزی در حوزه دانست و بیان کرد: متأسفانه بخشی از طلاب در حین تحصیل و یا بعد از اتمام دوره طلبگی به امور غیرحوزوی می‌پردازند که این مسئله به هیچ عنوان در شأن روحانیت نیست.
وی با بیان اینکه، طلبه‌ای که با شناخت وارد حوزه می‌شود هیچ گاه بدون برنامه و هدف نیست، افزود: هدف و برنامه در عرصه تعلیم و تعلم، بسترساز رشد و تعالی طلاب در مسیر پیش روی خواهد بود.
انتهای پیام

captcha