حوزه‌های علمیه خواهران در اثرگذاری جامعه جهانی تلاش کنند
کد خبر: 3842566
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

حوزه‌های علمیه خواهران در اثرگذاری جامعه جهانی تلاش کنند

گروه معارف- مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران تاکید کرد: در حال حاضر رسالت حوزه‌های علمیه خواهران بیش از گذشته سنگین‌تر شده و لازم است در جهت اثرگذاری بیشتر در جامعه جهانی تلاش مضاعف کنند.

حوزه‌های علمیه خواهران در اثرگذاری جامعه جهانی تلاش کنندحجت‌الاسلام و المسلمین غفاری مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خواهران مازندران، اظهار کرد: حوزه‌های علمیه خواهران به برکت انقلاب اسلامی، خون شهدا و اندیشه ژرف امام راحل در سال 75 به صورت مدون و با شکل جدید و مشخصی تاسیس و تا کنون که 23 سال از عمر با برکت آن سپری شده دارای پیشرفت محسوسی بوده که مقام معظم رهبری از آن به عنوان یک پدیده عظیم و مبارک یاد ;کرد.
وی با بیان اینکه، حوزه‌های علمیه خواهران ظرفیت بسیار خوبی برای تعمیق‌بخشی امور دینی در جامعه دارند، افزود: در حال حاضر بیش از 500 مدرسه علمیه خواهران با استعداد یک دانشگاه در اقصی نقاط کشور وجود دارد که در مقطع سطح دو(کارشناسی)، سه(کارشناسی ارشد) و چهار( دکترا) در حال فعالیت هستند.
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، تصریح کرد: تأسیس حوزههای علمیه خواهران یکی از مهمترین فرصتهای ایجاد شده بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند بوده که فرصت مناسبی را برای حضور خواهران در عرصه‌های مختلف علمی و دانشگاهی فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه، حوزه علمیه خواهران مازندان در سه مقطع تحصیلی سطح دو، سه و چهار، فعال است، افزود: خواهران طلبه نباید تنها به اتمام سطح دو اکتفا کنند، بلکه با اعتماد به نفس، جدیت و برنامه‌ریزی دقیق همت کنند تا پس از فراگیری علوم دینی، به نظریه‌پردازی و اصلاح بسیاری از امور و رفتار در جامعه گام بردارند.
غفاری با بیان اینکه، امروز، علاوه بر جامعه و مردم کشور، جامعه جهانی نیز مخاطب حوزه علمیه هستند، گفت: در حال حاضر رسالت حوزه علمیه خواهران بیش از گذشته سنگین‌تر شده و لازم است در جهت اثرگذاری بیشتر در جامعه جهانی تلاش مضاعف کنند.

نام‌نویسی 500 طلبه در مدارس علمیه خواهران مازندران
وی افزود: حوزه علمیه خواهران مازندران دارای 22 مدرسه علمیه با بیش از 5 هزار طلبه در سطوح دو، سه و چهار فعال است و در سال جاری بیش از ۵۰۰ نفر برای تحصیل در مدارس علمیه خواهران استان نام‌نویسی کردند.
این مدرس حوزه اظهار کرد: حوزه علمیه تعطیلی ندارد چرا که تکلیف تعطیل‌بردار نیست و ما مکلف به ادای تکلیف و مأمور به ابلاغ تکلیف و مبلغ، مروج و مدافع دین مبین اسلام هستیم.
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، بیان کرد: هیچ چیز نمی‌تواند مانع انجام فعالیت و تکلیف حوزویان شود و همچنان پای رکاب ولی زمان‌ و رهبر معظم انقلاب این علمدار نظام، در راستای تبیین گام دوم انقلاب مردانه ایستاده‌ایم و زینب‌گونه تبلیغ انقلاب می‌کنیم تا خواب راحت را از چشم دشمنانمان برباییم.
انتهای پیام

captcha