حضور ۱۸ گروه تعزیه‌خوانی در دهه اول محرم در زرند
کد خبر: 3839669
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷

حضور ۱۸ گروه تعزیه‌خوانی در دهه اول محرم در زرند

گروه فرهنگی ــ رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند با اشاره به اینکه ۲۱۰ مبلغ در برنامه‌های دهه اول محرم در مساجد و اماکن مذهبی زرند فعالیت دارند، گفت: حدود ۱۸ گروه تعزیه‌خوانی نیز در نقاط مختلف این شهرستان برنامه دارند.

به گزارش ایکنا از کرمان، به نقل از اداره تبلیغات اسلامی زرند، حجت‌الاسلام طاهر آقامولایی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی زرند امروز سه‌شنبه، 11 شهریور از ساماندهی موکب‌های صلواتی در این شهرستان خبر داد و گفت: نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی شهرستان زرند ویژه ماه محرم به‌منظور ساماندهی موکب‌ها برای خدمت بهتر به شهروندان برگزار و تصمیماتی اتخاذ شد.

وی هدف از اجرای طرح ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی را پیشگیری از بروز مشکلات و مخاطرات اجتماعی و ترافیکی بیان کرد و افزود: بر اساس این طرح، 18 نقطه در این شهرستان جانمایی شده و ایستگاه‌های صلواتی تنها در این مکان‌ها برپا شده است که علاوه بر ارائه نذورات به شهروندان توسط روحانی برنامه فرهنگی از جمله پاسخگویی به مسائل شرعی و مسابقات احکام برگزار می‌شود.

آقامولایی با بیان اینکه دشمن قصد دارد عزاداری حسینی کمرنگ شود و مردم از اهداف قیام امام حسین(ع) و فلسفه عاشورا دور شوند بر لزوم اجرای برنامه‌های پرمحتوا در راه اهداف عاشورا به‌منظور افزایش معرفت مردم تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه 210 مبلغ در برنامه‌های دهه اول محرم در مساجد و اماکن مذهبی شهرستان زرند فعالیت دارند، گفت: حدود 18 گروه تعزیه‌خوانی نیز در نقاط مختلف این شهرستان برنامه دارند.

انتهای پیام

captcha