زيارت قبور در اسلام تاريخ ديرينه دارد
کد خبر: 3838568
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۸

زيارت قبور در اسلام تاريخ ديرينه دارد

گروه معارف ــ مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه روايت‌های فراوانی از اهل بيت(ع) به ما رسيده كه استحباب زيارت اهل قبور به ویژه زيارت ائمه اطهار(ع) را می‌رساند، افزود: زيارت قبور در اسلام تاريخ ديرينه دارد، ‌زيرا پايه‌گذار زيارت قبور مسلمين پيامبر اسلام(ص) بودند.

پايه‌گذار زيارت قبور مسلمين پيامبر اسلام(ص) بودبه گزارش خبرگزاری ایکنا از مازندران، حجت‌الاسلام ذوالفقاری، مدرس حوزه علمیه، عصر دیروز، 7 شهریور در پایان دوره چهاردهمین جشنواره مصباح‌الهدی و نورالهدی درباره زیارت از دیدگاه اسلام گفت: اكثر مفسران با استدلال به اين آيه، ايستادن بر قبر و دعا كردن را عبادتي مشروع می‌دانند.

وی با بیان اینکه روايت‌های فراوانی از اهل بيت(ع) به ما رسيده كه استحباب زيارت اهل قبور به ویژه زيارت ائمه اطهار(ع) را می‌رساند، افزود: زيارت قبور در اسلام تاريخ ديرينه دارد، ‌زيرا پايه‌گذار زيارت قبور مسلمين پيامبر اسلام(ص) بودند و گروهي از وهابيون اعتقاد به زيارت قبور ندارند وآن را شرك مي‌خوانند. در حالی كه با مراجعه به منابع اصيل‌شان و كتاب‌های تاريخی در می‌يابيم كه آنها نيز به مسئله زيارت قبور پرداخته‌اند.

ذوالفقاری با بیان اینکه برای زیارت امام هشتم باید آدابی را رعایت کرد، تصریح کرد: می‌خواهید وارد حرم شوید از صاحب حرم اذن دخول بگیرید و برای زیارت و انجام اعمال زیارت واجب نیست که ضریح امام را بگیرید.

وی ادامه داد: با امام‌تان حرف بزنید و او را محرم اصرارتان بدانید از طرف خودتان، امام زمان(عج)، پدر و مادر و اقوام درگذشته، به امام سلام دهید. قرآن تلاوت کنید و نماز زیارت بخوانید و ثواب آن را به امام هدیه کنید.

در ادامه این مراسم، تقی‌پور، مدیر زائرشهر مشهد مقدس، گفت: افتخار می‌کنم که امروز خادم قرآنیان مازندران هستم و از سعید قربانی که ماها برای برگزاری این مراسم تلاش کردند تشکر می‌کنم.

وی خطاب به مدعوین قرآنی، افزود: اینکه از همه جمعیت قرآنیان در مازندران شما قرآنیان به میهمانی امام رضا(ع) دعوت شدید بدانید شایستگی حضور در این میهمانی را داشته‌اید.

مدیر زائرشهر مشهد مقدس با بیان اینکه، سعی کنید در محضر امام برای همه دعا کنید، تصریح کرد: تا کنون 100 هزار زائر اولی با هزینه حضرت به مدت سه روز در این مکان حضور یافتند.

یادآور می‌شود که در افتتاحیه این مراسم همسر و دختر شهید رضایی‌نژاد از شهدای هسته‌ای حضور داشتند.
انتهای پیام

captcha