آئین بزرگداشت «داوود فتحعلی‌بیگی» در کرج برگزار می‌شود
کد خبر: 3830068
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵

آئین بزرگداشت «داوود فتحعلی‌بیگی» در کرج برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ــ آئین بزرگداشت ‌«داوود فتحعلی‌بیگی» آقای نمایش‌های سنتی و ایرانی در کرج برگزار می‌شود.

آئین بزرگداشت استاد «داوود فتحعلی بیگی» در کرج برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از البرز، آیین بزرگداشت استاد داوود فتحعلی بیگی با حضور بزرگ‌مرد تئاتر و سینمای ایران ‌«علی نصیریان» و چهره‌های نام آشنای عرصه هنر در کرج برگزار می‌شود.

این مراسم به همت مدیریت شهری کرج و اداره‌کل ارشاد اسلامی استان البرز امروز، پنجم مردادماه ساعت 20:30 در تالار شهیدان نژاد فلاح برگزار می‌شود.

داود فتحعلی‌بيگی متولد سال 1329 سلطانيه زنجان، دانش ‌آموخته مقطع كارشناسی نمايش از دانشكده هنرهای زيبای دانشگاه تهران است.

وی علاوه بر كارگردانی، بازيگری، نويسندگی و پژوهشگری، مدرس دانشگاه است. فتحعلي‌بيگی از جمله فعالان عرصه هنرهای نمايشی است و در سال 1380 موفق به دريافت مدرك درجه يك هنری معادل دكترا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلام شد.

وی برنده ديپلم افتخار نمايشنامه‌نويسی مسابقه بين‌الملل دوازدهمين جشنواره عروسكی تهران در 1387 است و مديريت تالار محراب از 1365 تا 1374 و مديرت اداره تئاتر از 1376 تا 1384 را بر عهده داشته است.

فتحعلی‌بیگی عضو و رئیس هيات مديره انجمن تعزيه ايران از سال 1384 تا به حال است و نمايش‌هايش در جشنواره‌های معتبر جهانی از جمله جشنواره عروسكی زاگرب در سال 1369 و جشنواره‌های آوينيون، پارما و آريوانودلاماره ايتاليا حائز رتبه‌های برتر شده است.
انتهای پیام

captcha