پیگیر حقوق مردم بی‌دفاع سردشت در سازمان ملل هستیم
کد خبر: 3822995
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۳

پیگیر حقوق مردم بی‌دفاع سردشت در سازمان ملل هستیم

گروه سیاست و اقتصاد - معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه در سازمان ملل پیگیر حق و حقوق مردم بی‌دفاع و مظلوم سردشت هستیم، گفت: درد نفس‌های تنگ مردمان مظلوم این شهرستان باید در سراسر دنیا به گوش تمام جهانیان برسد.

پیگیر حقوق مردم بی‌دفاع سردشت در سازمان ملل هستیم

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، غلامحسین دهقانی، معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزیر امور خارجه، ظهر امروز، ۷ تیر ماه، در مراسم سی و دومین سالگرد بمباران شیمیایی سردشت که در سالن یادمان شهدای بمباران شیمیایی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بی‌شک حمله‌کنندگان به مردم مظلوم سردشت باید تاوان سختی را پس بدهند و درد نفس‌های تنگ مردمان مظلوم این شهرستان باید در سراسر دنیا به گوش تمام جهانیان برسد.
وی با بیان اینکه آمریکا و برخی کشورهای پرمدعای حقوق بشر ظلم‌های بسیاری را در حق کشورهای مظلوم کرده‌اند، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با رهبری امام راحل توانست کشور را از چنگال آمریکای جنایتکار و استکبار درآورد.
دهقانی با تاکید بر اینکه در سازمان ملل پیگیر حق و حقوق مردم بی‌دفاع و مظلوم سردشت هستیم، تصریح کرد: برپایی نمایشگاه، ورود رسانه‌ها، خاطره‌نویسی و داستان از بمباران شیمیایی سردشت در نقاط مختلف از جمله ضروریات به‌حساب می‌آید.
وی یادآور شد: صدای ما باید شنیده شده و فاجعه بمباران شیمیایی رژیم بعثی عراق در سردشت باید با سندسازی و مستندهای مختلف بتواند به‌عنوان کشوری بدون سلاح هسته‌ای به کل جهانیان معرفی شود.
انتهای پیام

captcha