گیلان ۲۶۰ شهید عملیات بیت‌المقدس دارد
کد خبر: 3809925
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳

گیلان ۲۶۰ شهید عملیات بیت‌المقدس دارد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل امور بانوان گیلان با بیان اینکه این استان ۲۶۰ شهید عملیات بیت‌المقدس دارد، گفت: همچنین ۷۰ جانباز عملیات بیت‌المقدس داریم.

به گزارش ایکنا از گیلان،‌ فاطمه رفیعی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان، امروز،‌ 18 اردیبهشت‌ماه در نشست کمیته زنان و دفاع مقدس که با محوریت هماهنگی و برنامه‌ریزی جهت بزرگداشت سی‌وهفتمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر برگزار شد، با بیان اینکه استان گیلان 260 شهید عملیات بیت‌المقدس دارد، اظهار کرد: برزگداشت و تکریم خانواده‌های شهدای حماسه آزادسازی خرمشهر جزو وظایف کمیته‌های هفت‌گانه دفاع مقدس است.

وی شعار سالروز بزرگداشت سوم خرداد در سال 98 را «ما پیروزیم» دانست و افزود: سوم خرداد به نام روز مقاومت، ایثار و پیروزی نام گرفته است.

مدیرکل امور بانوان گیلان با اشاره به تقارن ایام سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر با لیالی قدر، اضافه کرد: ویژه‌برنامه‌های سوم خرداد امسال از اول تا چهارم خردادماه برگزار می‌شود لذا فرصت خوبی است تا علاوه بر محتوایی کردن برنامه‌ها، با دعوت از رزمندگان و خانواده‌های شهدا روایتی از سبک و سیره زندگی قهرمانان دفاع مقدس برای نسل جوان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استان گیلان 320 رزمنده زن در جبهه‌های حق علیه باطل در قالب پشتیبانی و امدادگری دارد، عنوان کرد: همچنین 70 جانباز عملیات بیت‌المقدس داریم.

رفیعی شناسایی بانوان رزمنده و دیدار و گفت‌وگو با آنان و ثبت خاطرات شفاهی و کتبی‌شان را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: اعضای کمیته زنان و دفاع مقدس باید نسبت به معرفی این الگوهای جاودان به جامعه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

این مقام مسئول از برگزاری گفتمان‌های بین نسلی با محوریت ایثارگری‌های رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس، یادواره شهدا، نشست تخصصی، تبیینی و تحلیلی برای جوانان با موضوع عملیات بیت‌المقدس و حماسه آزادسازی خرمشهر، نمایشگاه عکس و نقاشی و... در ایام مذکور خبر داد.

وی گلباران مزار شهدا و دیدار با خانواده‌های شهدا و رزمندگان گیلانی عملیات بیت‌المقدس توسط اعضای کمیته زنان و دفاع مقدس در تمامی مناطق استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی را از دیگر ویژه‌برنامه‌ها دانست.

انتهای پیام

captcha