بیش از ۶ هزار نفر از قره‌كلیسای چالدران بازدید کردند
کد خبر: 3801217
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴
نوروز ۹۸؛

بیش از ۶ هزار نفر از قره‌كلیسای چالدران بازدید کردند

گروه فرهنگی ــ رئیس پایگاه میراث جهانی کلیساهای ایران گفت: نوروز امسال ۶ هزار و ۵۵۱ گردشگر خارجی و داخلی از قره‌کلیسای چالدران دیدن کردند.

بیش از ۶ هزار نفر از قره‌كلیسای چالدران بازدید کردند

شرلی آودیان، رئیس پایگاه میراث جهانی کلیساهای ایران، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به تعداد بازدیدکنندگان از قره‌کلیسای چالدران اظهار کرد: از ۲۹ اسفند ماه ۹۷ تا ۱۵ فروردین ماه ۹۸ در حدود ۶ هزار و ۵۵۱ مسافر داخلی و خارجی از میراث جهانی قره کلیسا دیدن کرده‌اند.
وی با بیان اینکه از بین این تعداد ۴۴ گردشگر خارجی و بقیه ایرانی بوده‌اند، افزود: بیشترین آمار بازدید از این کلیسا با یک‌هزار و ۱۲۵ نفر مربوط به سوم فرودین ماه است که مردم قره‌کلیسا را برای بازدید انتخاب کردند و عده‌ای از بازدیدکنندگان علاوه بر بازدید در این مکان به دعا و راز و نیاز نیز با خدا مشغول می‌شدند.
رئیس میراث جهانی کلیساهای ایران با بیان اینکه امسال به دلیل برودت هوا در برخی روزها هوای چالدران برفی و به شدت سرد بود، ادامه داد: اما با این وجود استقبال مسافران برای دیدن این مجموعه جهانی بی‌نظیر بود.
وی تصریح کرد: امسال همچنین نمایشگاه عکسی با عنوان طبیعت آذربایجان‌غربی نیز در قره‌کلیسا برای بازدید عموم برپا شده بود که با استقبال مسافران همراه شد و این نمایشگاه در واقع بهانه‌ای برای معرفی هرچه‌بهتر جاذبه‌های گردشگری استان برای مسافران نوروزی بود.
گفتنی است، قره‌کلیسا در شمال غرب ایران در آذربایجان غربی در ناحیه مربوط به شهرستان چالدران و در روستای قره‌کلیسا در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی سیه‌چشمه و هفت کیلومتری شمال جاده چالدران به قره‌ضیاءالدین قرار دارد و همچنین در جنوب ماکو واقع است.
انتهای پیام

captcha