۷۳۳ گردشگر از اثر جهانی قره‌كلیسای چالدران بازدید کردند
کد خبر: 3800786
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳

۷۳۳ گردشگر از اثر جهانی قره‌كلیسای چالدران بازدید کردند

گروه فرهنگی - رئیس پایگاه میراث جهانی کلیساهای ایران با بیان اینکه طی دو روز گذشته ۷۳۳ مسافر از قره‌کلیسای چالدران بازدید کرده‌اند، گفت: قره‌كليسا يكی از زيباترين آثار تاريخی آذربايجان غربی است كه نظر هر گردشگری را با معماری بی‌نظيرش به خود جلب می‌کند.

۷۳۳ گردشگر از اثر جهانی قره‌كلیسای چالدران بازدید کردند

شرلی آودین، رئیس پایگاه میراث جهانی کلیساهای ایران، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به تعداد بازدیدکنندگان از میراث جهانی قره‌کلیسا چالدران اظهار کرد: در دو روز گذشته ۷۳۳ مسافر از قره‌کلیسای چالدران بازدید کرده‌اند.
وی با بیان اینکه در چند روز اخیر هوا در این منطقه سرد و برفی بوده است، افزود: اما با این وجود گردشگران از سراسر کشور برای بازدید از این بنای باشکوه به این مکان می‌آیند.
گفتنی است، اثر جهانی قره‌کليسا يكی از زيباترين آثار تاريخی آذربايجان غربی است كه نظر هر گردشگری را با معماری بی‌نظيرش به خود جلب می‌كند.
بر اساس تحقيقات انجام شده، اين كليسا قديمی‌ترين كليسای عالم مسيحيت به‌شمار می‌رود و قدمت آن به قرن‌های هفتم و دوازدهم ميلادی برمی‌گردد.
قره‌كليسا یا کلیسای تاتائوس كه در بين ارامنه جهان به تاده مقدس معروف است در ۲۰ كيلومتری شمال شرق شهرستان چالدران بر روی مزار تاتائوس، حواری حضرت مسيح (ع) احداث شده است.
تاريخچه ساخت اين كليسای قديمی به‌عنوان اولين كليساي جهان مسيحيت بر اساس اسناد موجود به بعد از شهادت تاتائوس مقدس یکی از حواریون حضرت مسیح (ع) در اين منطقه كه توسط جانشين پادشاه ارمنستان اتفاق افتاد برمی‌گردد.
انتهای پیام

captcha