وجود 28000 رقبه کشاورزی در مازندران
کد خبر: 3800047
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴

وجود 28000 رقبه کشاورزی در مازندران

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از وجود ۲۸ هزار رقبه کشاورزی در استان خبر داد و گفت: با بکارگیری طرح‌های دانش‌بنیان از این اراضی می‌شود در جهت تولید بیشتر و هدفمند بهره‌گیری کرد.

وجود 28000 رقبه کشاورزی در مازندرانبه گزارش ایکنا از مازندارن حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی امروز هفتم فروردین ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «رونق تولید» اظهار کرد: نامگذاری سالها نباید تنها در حد شعار باقی بماند و همه ما وظیفه داریم نسبت به آن اقدام عملی داشته باشیم.

وی نقش وقف در اقتصاد مقاومتی و رونق تولید را مهم و غیرقابل انکار دانست و افزود: بهترین کمک به تولید ملی وقف است و وقف عامل حفظ اموال و دارایی می‌شود.

حیدری با اشاره به اینکه وقف دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه علم، تولید، کارآفرینی، اقتصاد، فرهنگ و... است، تصریح کرد: استفاده از طرح‌های دانش‌بنیان در اراضی موقوفات موجب اشتغالزایی و افزایش تولید می‌شود که در شرایط کنونی جامعه می‌تواند نقش مهمی در خودکفایی محصولات غذایی و صنعتی کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان توسط موقوفات موجب رونق تولید علم و کارآفرینی می‌شود، ادامه داد: سیاست سازمان اوقاف و امور خیریه حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان در راستای افزایش بهره‌وری موقوفات، تولید علم، اشتغالزایی و بکارگیری نیروهای متخصص و جوان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از وجود ۲۸ هزار رقبه کشاورزی در استان خبر داد و گفت: بیشتر این اراضی در اجاره کشاورزان است و در قالب زمین‌های شالیزاری، باغ مرکبات، باغ کیوی و... مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که با بکارگیری طرح‌های دانش‌بنیان از این اراضی می‌شود در جهت تولید بیشتر و هدفمند بهره‌گیری کرد.

حیدری با اشاره به برنامه‌های اوقاف مازندران برای حمایت از رونق تولید در سال جاری، بیان کرد: سرمایه‌گذاری در رقبات کشاورزی با بهره‌گیری از طرح‌های نوین دانش‌بنیان توسط نخبگان این حوزه، ایجاد گلخانه‌های هیدورپنیک، ایجاد دامداری و دامپروری با هزار رأس گاو از برنامه‌ها و اقدامات پیش‌روی اوقاف مازندران در سال جاری است.

انتهای پیام

captcha