وقف ۱۷ میلیارد ریالی خانواده شهید «اعظم باغبانان» در بابلسر
کد خبر: 3792918
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲

وقف ۱۷ میلیارد ریالی خانواده شهید «اعظم باغبانان» در بابلسر

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابلسر از ثبت هشتمین وقف جدید با نیت فعالیت‌های قرآنی و به ارزش ۱۷ میلیارد ریال توسط خواهر شهید «اعظم باغبانان» در این شهرستان خبر داد.

وقف 17 میلیارد ریالی خانواده شهید در بابلسرحجت‌الاسلام مهدی یوسف‌تبار، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابلسر، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: هشتمین وقف جدید در بابلسر به ارزش 17 میلیارد ریال هفته جاری توسط خیز نیک‌اندیش صدیقه اعظم باغبانان به ثبت رسید.
وی با بیان اینکه این واقف یک آپارتمان شش واحدی با مساحت 600 مترمربع است، افزود: کمک به فعالیت‌های قرآنی، برگزاری مراسم میلاد امام رضا(ع)، اطعام عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) در مسجد امام رضا(ع) روستای کاله بهنمیر و صرف هزینه‌های افراد نیازمند، ایتام و بیماران تحت پوشش مؤسسه آبشار عاطفه‌ها از جمله نیت واقف بوده که با تخصیص درصدی از اجاره‌بها به این نیات عمل می‌شود.
یوسف‌تبار با بیان اینکه 15 درصد از اجاره بهای این آپارتمان به رونق فعالیت‌های قرآنی اختصاص دارد، تصریح کرد: از سال 93 تا کنون هر ساله شاهد هفت الی هشت وقف جدید در بابلسر هستیم که اغلب منفعتی و از نوع خانه و زمین کشاورزی است.
وی افزود: در راستای جهت‌دهی نیات واقفان به نیازهای جامعه مشاوران موضوعاتی همچون؛ ایتام، ازدواج، فعالیت‌های قرآنی، فن‌آوری جدید، کمک به خانواده‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست، دارو و درمان و... را پیشنهاد می‌دهند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابلسر با بیان اینکه صدیقه اعظم باغبانان خواهر شهید و بازنشسته فرهنگی است، بیان کرد: واقف خیراندیش این آپارتمان را به نام شهید علیاکبر باغبانان در بابلسر وقف کرد.
وی افزود: پیش از این صدیقه باغبانان یک خانه ویلایی برای به ابعاد 160 متر مربع برای نگهداری از فرزندان یتیم در بابلسر به ارزش 2 میلیارد ریال وقف کرد.
یوسف‌تبار گفت: واقف صدیقه باغبانان اعظم یک فرهنگی بازنشسته ساکن مشهد است که ارثیه پدرشان را با خرید یک ویلا در بابلسر وقف کرده و از مبالغ بازنشستگی خود و با حمایت خانواده یک آپارتمان شش واحدی احداث و آن را نیز وقف کرد.
انتهای پیام

captcha