برپایی ۴۰ محفل انس با قرآن در ۴۰ سالگی انقلاب در قم
کد خبر: 3784873
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰

برپایی ۴۰ محفل انس با قرآن در ۴۰ سالگی انقلاب در قم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس اداره قرآن اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم از برپایی ۴۰ محفل انس با قرآن در چهل سالگی انقلاب در استان قم خبر داد.

برپایی 40 محفل انس با قرآن در 40 سالگی انقلاب در قمسیدمحمدصالح‌نژاد، رئیس اداره قرآن اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم در گفت‌وگو با ایکنا از قم، گفت: به‌مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، با همکاری کمیته قرآن دهه فجر انقلاب اسلامی، 40 محفل قرآنی در استان قم در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: این محافل قرآنی از 9 دی‌ماه آغاز شده و تا 22 بهمن‌ماه با حضور قاریان و حافظان بین‌المللی، ملی و استانی در قم و شهرهای اطراف مانند دستجرد، قنوات و ... و روستاها برگزار می‌شود.

رئیس اداره قرآن اداره‌کل اوقاف قم همچنین از ثبت نام چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف خبر داد و اظهار کرد: ثبت نام علاقه‌مندان برای حضور در این مسابقات از پنجم بهمن‌ماه به‌صورت اینترنتی آغاز شده است و مسابقات امسال با توجه به انتقال بخش معارف به آزمون حفظ و مفاهیم کشوری، تنها در بخش آوایی برگزار می‌شود.

صالح‌نژاد افزود: این مسابقات بعد از ماه مبارک رمضان آینده در رشته‌های تحقیق، ترتیل، حفظ، اذان و دعا برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام آزمون حفظ و مفاهیم از دهم دی‌ماه با بیان اینکه این ثبت نام تا دهم بهمن‌ماه ادامه دارد، اظهار کرد: تاکنون هفت هزار و 750 نفر در این مسابقات ثبت نام کرده‌اند که استقبال بسیار خوبی است.

وی با بیان اینکه این آزمون به‌صورت کتبی و روز 9 اسفندماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: این مسابقات در 18 رشته در سه بخش حفظ، معارف و الکترونیکی برگزار خواهد شد و در پایان گواهینامه معتبر از سوی سازمان اوقاف و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به علاقه‌مندان اهدا می‌شود.

صالح‌نژاد با اشاره به جایزه سه میلیارد تومانی در نظر گرفته شده برای این آزمون اظهار کرد: کسانی که نمره بالاتر از 70 کسب کنند در قرعه‌کشی جایزه شرکت داده می‌شوند و علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت نام به نشانی quran.edu.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام 

captcha