برگزاری جشنواره آب و زندگی در مدارس البرز
کد خبر: 3767003
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

برگزاری جشنواره آب و زندگی در مدارس البرز

گروه فرهنگی - مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: پنجمین جشنواره هنری و نمایشگاه نقاشی آب و زندگی با شعار صرفه‌جویی در مدارس این استان آغاز شد.

برگزاری جشنواره آب و زندگی در مدارس البرز

سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش البرز در گفت‌و‌گو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: این برنامه فرهنگی- آموزشی با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان البرز با هدف ترویج فرهنگ استفاده بهینه از آب و گسترش دامنه آگاهی بخشی در مصرف آب به زبان هنر اجرایی شده است.
وی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان می‌توانند دو نقاشی در دو موضوع به جشنواره ارسال کنند، افزود: در بخش کودک موضوع‌های چگونه ممکن است آب آلوده شود، آب از کجا و چگونه به دست می‌آید، آب آلوده چه ضرری دارد، چگونه می‌توان آب را نگهداری کرد و چکارکنیم که آب هدر نرود، در نظر گرفته شده است.
این مسئول بیان کرد:همچنین موضوع در انجام چه مشاغلی به آب نیاز است، برای اینکه آب‌ها آلوده نشوند چه کار باید کرد و با چه روشی از هدر رفت آب جلوگیری می‌کنید موضوعات جشنواره در بخش نوجوان است.
قاسمی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان تا پانزدهم آذر ماه 97 فرصت دارند آثار خود را به مدارس تحویل دهند، افزود: گروه سنی 6 سال تمام تا 16 سال می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند و از هر گروه کودک و نوجوان 10 اثر برتر انتخاب و در مراسمی به برندگان جوایزی نفیس اهدا می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش البرز، قطع و اندازه نقاشی را 20 در 30 و 50 در 70 سانتیمتر عنوان کرد و گفت: تکنیک اجرا نیز شامل هر نوع تکنیک دستی و کلاژ تخت و غیر برجسته است.
وی یادآور شد: نوشتن نام و نام‌خانوادگی، سن و تاریخ تولد، جنسیت، نشانی کامل پستی، شماره تماس، ذکر موضوع انتخابی، تکنیک اجرا و عنوان اثر در پشت برگه نقاشی الزامی است.
انتهای پیام

captcha