اعزام مدیران دارالقرآن‌های مازندران به گردهمایی سراسری در نیشابور
کد خبر: 3751447
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶

اعزام مدیران دارالقرآن‌های مازندران به گردهمایی سراسری در نیشابور

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئيس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران از اعزام مدیران دارالقرآن‌های آموزش و پرورش مازندران به گردهمایی مديران دارالقرآن سراسر كشور در نیشابور خبر داد.

اعزام مدیران دارالقرآن‌های مازندران به گردهمايي سراسری در نیشابور محمود تنها، رئيس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: گردهمایی مدیران قرآنی کشور از ۸ تا ۱۱ مهرماه در اردوگاه نیشابور خراسان رضوی برگزار می‌شود و مدیران درالقرآن مازندران شب گذشته هفتم مهرماه از ساری به مقصد نیشابور حرکت کردند.
وی با اشاره به اینکه گردهمایی مدیران قرآنی دوسالانه است، ادامه داد: در این گردهمایی، مدیران، دوره‌های مدیریت قرآنی، همچنین آموزش‌هایی درباره محتوا و سرفصل‌های آموزشی مراکز دارالقرآن‌ها، چگونگی پیش‌برد حفظ قرآن به عنوان اولویت اساسی با رویکرد طرح ملی بشارت ۱۴۵۲ و حفظ جزء سی‌ام قرآن که آموزش و پرورش نیز همراه سایر دستگا‌‌ه‌ها و نهادها در سطح کشور در اجرای این طرح مشارکت دارد، آموزش می‌بینند.
تنها گفت: در این گردهمایی مدیران قرآنی از دانش اساتیدی چون حجت‌الاسلام حمید محمدی، محمدحسین محمدزاده، احمد ابوالقاسمی، سیدمصطفی حسینی، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی ـ فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و همچنین همکارانی از سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بهره‌مند خواهند شد.
وی با اشاره به فعالیت‌های این دارالقرآن‌ها، گفت: دارالقران‌ها قلب تپنده فعاليت‌های قرآن و عترت و نماز آموزش و پرورش و به عنوان مراکز تخصصی، مکمل آموزش‌های قرآنی مدارس هستند تا دانش‌آموزانی که می‌خواهند به صورت تخصصی تر قرآن را بیاموزد به این مراکز مراجعه کنند.
سطوح این مراکز در ۱۰ ترم و نیمسال تحصیلی خلاصه شده است که در رشته‌های قرائت، مفاهیم قرآن و حفظ، آموزش می‌بینند.
انتهای پیام

captcha