آموزش و پرورش و خانواده؛‌ مهم‌ترین محورهای دعوت به نماز/ لزوم به‌روز بودن روش‌های این كار
کد خبر: 3751140
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
مظفر مطرح كرد:

آموزش و پرورش و خانواده؛‌ مهم‌ترین محورهای دعوت به نماز/ لزوم به‌روز بودن روش‌های این كار

گروه اجتماعی ـ قائم مقام ستاد اقامه نماز كشور خانواده و آموزش و پرورش را مهم‌ترین محورهای دعوت به نماز برشمرد و بر لزوم به‌روز بودن شیوه‌های دعوت به نماز تأكید كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز كشور امروز، 7 مهرماه در دومین گردهمایی دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان فارس كه در شیراز برگزار شد، خانواده و آموزش و پرورش را مهم‌ترین محورهای دعوت به نماز برشمرد و گفت:‌ آموزش و پرورش موظف است تا به این مسئله به‌صورت جدی بپردازد و روحانیان هم باید به شبهات كودكان و نوجوانان در این راستا پاسخ مناسب دهند.
وی با اشاره به برگزاری این نشست و ذكر این نكته كه صرف نماز خواندن به تنهایی وظیفه ما نیست، گفت: باید تلاش كنیم تا نماز را در جامعه اقامه كنیم.

نماز با كیفیت و درست در جامعه اقامه نمی‌شود
مظفر افزود: ما نمازخوان در جامعه خود داریم اما نماز با كیفیت و درست اقامه نمی‌شود ضمن اینكه تعداد نمازخوانان در ادارات هم باید هر سال نسبت به سال قبل افزایش داشته باشد.
قائم مقام ستاد اقامه نماز كشور با تأكید بر اینكه آثار اقامه نماز باید در رفتار و كردار نمازگزاران مشهود باشد، گفت: تناقض رفتاری برخی نمازگزاران عامل دوری جوانان از این فریضه است زیرا برخی افراد نماز می‌خوانند اما این عبادت بر منش آنان تاثیر نمی‌گذارد.
وی، هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی را برنامه‌ریزی برای دستیابی به این مهم توصیف كرد و گفت: یكی از مباحثی كه در نشست‌های تخصصی نماز بدان رسیدیم آن است كه افراد نمازخوان در خانواده روش‌های درست و صحیح دعوت فرزندان به نماز را نمی‌دانند به همین دلیل عنوان اجلاس سراسری نماز را كه طی ماه‌های آینده برگزار خواهد شد، شیوه‌ها و مهارت‌های دعوت به نماز انتخاب كردیم.

به روز‌ترین روش‌ها را برای دعوت به نماز به كار گیریم
مظفر بر لزوم بررسی و تعریف راه‌ها و شیوه‌های جدید برای دعوت كودكان و نوجوانان به نماز گفت: باید برای این مهم به‌روزترین روش‌ها و شیوه‌ها را به كار گیریم.

تنبلی؛ مهم‌ترین علت نماز نخواندن كودكان و نوجوانان
قائم مقام ستاد اقامه نماز كشور، مهم‌ترین علت نماز نخواندن كودكان و نوجوانان را تنبلی و سستی عنوان كرد و گفت:‌ پژوهش‌ها نشان می‌دهد كه برخی افراد در ماه مبارك رمضان روزه می‌گیرند اما نماز یومیه را نمی‌خوانند در صورتی كه ماه رمضان تنها یك ماه است و تمام می‌شود اما روزه یك واجب دائمی است.
وی در ادامه وظایف دستگاه‌های اجرایی را در امر اقامه نماز یادآور شد و افزود: اقدامات دستگاه‌های اجرایی در این حوزه باید اساسی، بنیادین و به روز باشد و این‌گونه نباشد كه بعد از 40 سال از عمر انقلاب اسلامی در ادارات نماز و قرآن خوانده می‌شود، در صورتی كه این امر باید تاكنون محقق شده باشد.

تأكید بر پرداخت حقوق روحانیان در مدارس
مظفر با اشاره به اهمیت حضور روحانیان در مدارس خواستار پرداخت حق آنان شد و گفت: مشاهده می‌شود برخی از مدارس حتی حق ایاب و ذهاب روحانیان هم پرداخت نمی‌كنند و در مسائل دیگر بیشتر هزینه می‌كنند و این موضوعات باعث ایجاد بی‌انگیزگی می‌شود.
انتهای پیام

captcha