برگزاری سوگواره «احلی من العسل» در مازندران
کد خبر: 3744617
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۸

برگزاری سوگواره «احلی من العسل» در مازندران

گروه اجتماعی- رئيس اداره قرآن،عترت و نماز اداره كل آموزش و پرورش مازندران از برگزاری سوگواره «احلی من العسل» در آموزش و پرورش مناطق و شهرستان‌های استان مازندران برگزار می‌شود.

برگزاری سوگواره «احلی من العسل» در مازندران 

رئيس اداره قرآن،عترت و نماز اداره كل آموزش و پرورش مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، گفت: سوگواره «احلی من العسل» روز ششم محرم 25 شهريورماه ساعت 9:30 صبح با شرکت حدود ٤٥٠ هیئت دانش‌آموزی در سراسر استان برگزار می‌شود و در مركز استان به صورت متمرکز در مسجد علي بن موسي الرضا(ع)بوستان ولايت ساري برگزار خواهد شد.
وی درباره جزئیات برگزاری این سوگواره افزود: اين برنامه با حضور مسئولان استاني و مديركل آموزش و پرورش، معاونان و مسئولان استاني و شهري در بوستان ولايت برگزار مي‌شود.

تنها تصریح کرد: سوگواره «احلی من العسل» همزمان با مركز استان در شهرستان‌ها و مناطق هم با حضور مسئولان شهري و منطقه‌اي در میعادگاه‌های سراسر استان اعم از بقاع متبرکه، مصلاها و حسینیه‌ها برگزار خواهد شد.
وی اقدام مشارکتی و دانش‌آموز محوري در اجرای این ویژه برنامه را از نکات ویژه سوگواره احلی من العسل برشمرد و  افزود: ستاد سوگواره احلی من العسل متشكل از صدا و سيما، هیئت رزمندگان اسلام، شهرداری، بسیج دانش آموزی، سازمان اوقاف و امور خیریه، اتحاديه انجمن اسلامي و... بوده ودانش آموزان نوجوان در برگزاری این سوگواره مشاركت جدي دارند. و محوريت اجراي برنامه‌ها با آنان خواهد بود.
تنها ادامه داد: تمامی حوادث کربلا اوج معرفت الهی است که با تامل و تدبر در آن می‌توان بهترین درس برای چگونه زیستن را آموخت و امروز باید همه جوانان و نوجوانان ما با فرهنگ عاشورایی آشنایی داشته و فرهنگ کربلا را سرلوحه و الگوی زندگی خود قرار دهند.

انتهای پیام

captcha