برگزاری مراسم تجلیل از نخبگان قرآنی آموزش و پرورش مازندران
کد خبر: 3740621
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸

برگزاری مراسم تجلیل از نخبگان قرآنی آموزش و پرورش مازندران

گروه فعالیت‌های قرآنی- مراسم تجلیل از نخبگان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران چهارم شهریورماه در ساری برگزار می‌شود.

برگزاری مراسم تجلیل از نخبگان قرآنی آموزش و پرورش مازندران
محمود تنها، رئیس اداره امورقرآنی،عترت و نماز در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران گفت: مراسم تجلیل از نخبگان قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران صبح يكشنبه چهارم شهریورماه در سالن اهل بیت(ع) ساری با حضور مسئولان استانی و وزارتی برگزار می‌شود.
وی افزود: جشنواره قرآنی آموزش و پرورش در سال تحصیلی97-96 با حضور 200 هزار نفر در مرحله آموزشگاهی آغاز و در مرحله نیمه نهایی مسابقات با حضور 4 هزار منتخب و مرحله نهایی استانی 750 منتخب برگزار شد.
رئیس اداره امورقرآنی،عترت و نماز تصریح کرد: در آئین تجليل نخبگان قرآنی استان ، از 260 نفر برتر جشنواره‌های قرآن، عترت و نماز، طرح‌های برتر این حوزه و... تجلیل خواهد شد.
محمود تنها افزود: این آئین با هدف ایجاد انگیزه در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان جهت شرکت فعالیت‌های قرآنی در سال تحصیلی 98-97 است.
وی ادامه داد: در فعالیت‌های قرآنی منتخبين رشته‌های؛ حفظ، قرائت تحقيق، قرائت ترتيل،مفاهيم و تفسير، صحيفه سجاديه، اذان، احكام، انشاي نماز، مداحي و جشنواره کوثر آفتاب كه در راستای طرح سراسری مصباح الهدی با محوریت سیره عملی و اخلاقی حضرت زهرا«س» در بیش از 4 هزار مدرسه برگزار شد  که بیش از 10 هزار اثر منتخب شهرستان‌ها در قالب‌های؛ شعر، داستان، هنرهای تجسمی،خوشنویسی، چندرسانه‌ای؛ فیلم کوتاه، نشریه الکترونیکی، وبلاگ،نرم افزار، نماهنگ و مطالعه، تحقیق، مقاله، سرود و نمایش به دبیرخانه استانی ارسال شد که از پدید آورندگان 82 اثر در این مراسم تجلیل خواهد شد.
وی ادامه داد: همزمان پوستر جشنواره همای رحمت در راستای طرح سراسری مصباح الهدی با محوریت سیره عملی و اخلاقی حضرت علی«ع» برای سال تحصیلی 98-97رونمایی خواهد شد.
در این آئین علاوه بر تجلیل از نخبگان قرآن، عترت و نماز از فعالان عرصه‌های قرآنی در زمینه‌های خیرین قرآنی، فعالان عرصه نماز و تبلیغی و منادیان امربه معروف و… تجلیل می‌شود.
انتهای پیام

captcha