تکرار رمز موفقیت در حفظ آیات قرآن است
کد خبر: 3727426
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
حنانه خلفی:

تکرار رمز موفقیت در حفظ آیات قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی- حنانه خلفی، نابغه خردسال قرآن کریم، عنوان کرد: تکرار رمز موفقیت در حفظ آیات قرآن است ازاین‌رو کسانی که می‌خواهند در این وادی وارد شوند باید محفوظات خود را تکرار کنند.

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حنانه خلفی، نابغه خردسال قرآن کریم، عصر روز گذشته یازدهم تیرماه در همایش بزرگ نسخه‌های شفا بخش قرآن در فرهنگسرای بزرگ الغدیر تبریز، در خصوص نحوه حفظ قرآن گفت: در 7 سالگی مفتخر به حفظ کل قرآن کریم شده است، و در سن 4 تا 5 سالگی روخوانی و روان‌خوانی قرآن را فرا گرفته و از 5 تا 7 سالگی به حفظ قرآن پرداختم.

 تکرار رمز موفقیت در حفظ آیات قرآن است
وی، افزود: در ابتدا نیم‌صفحه بعد از آن به ترتیب 1 ، 2 و در اواخر روزی 3 صفحه را حفظ می‌کردم تا اینکه در سن 7 سالگی کل آن را تمام کردم.
این دختر توانمند با بیان اینکه حفظ کردن آیات قرآن آسان است، گفت: در قرآن آمده است «وَ لَقَدْ یَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّکْرِ فَهَلْ مِنْ مُدَّکِرٍ» ما حفظ قرآن را برای شما آسان قرار دادیم؛ لذا می‌توان به‌راحتی آن را حفظ کرد.
حنانه ادامه داد: من در زمان حفظ هر روز 5 الی 7 ساعت برای حفظ آیات زمان قرار می‌دادم و در حال حاضر روزی 2 الی 3 جزء را مرور می‌کنم.
وی راه‌های حفظ قرآن را چنین عنوان کرد: تکرار رمز موفقیت در حفظ آیات قرآن است ازاین‌رو کسانی که می‌خواهند در این وادی وارد شوند باید محفوظات خود را تکرار کنند.
کوچک‌ترین عضو خانواده قرآنی بیان کرد: در خانواده برادر و یک خواهر دیگرم هم حافظ کل قرآن هستند و خواهر بزرگم نیز حافظ 10 جزء قرآن به زبان عربی و فرانسه است.
خلفی در پایان اظهار داشت: تلاش می‌کنم دوستان خود را به سمت قرآن و حفظ آیات آن دعوت کنم چرا که قرآن نور و هدایت است «إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ یَهْدی لِلَّتی هِیَ أَقْوَمُ وَ یُبَشِّرُ الْمُؤْمِنینَ الَّذینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرا»همچنین قرآن شفا و رحمت است «‌وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ وَلَا یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَسَارًا» و قرآن ذکر است و دل ها با یاد ان آرام می شود «أَلا بِذِکرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ القُلُوبُ».

انتهای پیام

captcha