مساجد باید پاسخگوی نیازهای جوانان در حوزه فرهنگی باشند
کد خبر: 3673909
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
دودمان:

مساجد باید پاسخگوی نیازهای جوانان در حوزه فرهنگی باشند

گروه اجتماعی: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز تأكید كرد: باید تلاش کنیم مساجد شیراز پایگاه‌های اجتماعی و فرهنگی جوانان شود و در کنار فرهنگسراها بتوانند به نیازهای جوانان در حوزه فرهنگی پاسخگو باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ، لیلا دودمان، رئیس كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز در جلسه شورای مدیران سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به ضرورت توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های فرهنگی در حوزه تقویت فرهنگ شهروندی گفت: باید در حوزه فرهنگی سرمایه‌گذاری وسیعی انجام داد و در این سرمایه‌گذاری به دنبال کسب سود مادی و مالی و کسب درآمد نباشیم.
وی، رویکرد مردم محوری در فعالیت‌های فرهنگی را اولویت اصلی در اجرای برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی باید با مشارکت شهروندان انجام گیرد و برای تحقق این موضوع توجه و ارتباط مؤثر با تشکل‌های مردمی، سازمان‌های فرهنگی مردم نهاد و فعالان فرهنگی راهگشا خواهد بود.
دودمان، تعریف و تدوین برنامه‌های فرهنگی شهرداری با توجه به نیازهای شهروندان در محلات مختلف را مهم ارزیابی کرد و افزود: باید برنامه‌هایی تعریف شود که رکن اصلی آن‌ها در محلات و مبتنی بر نیازهای شهروندان همان محلات باشد و در این رابطه محلات حاشیه‌ای شیراز و محلات کم برخوردار باید در اولویت قرار گیرند.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیراز بر تقویت و مشارکت شهرداری بر توسعه فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی مساجد شیراز تأکید کرد و گفت: باید تلاش کنیم مساجد شیراز پایگاه‌های اجتماعی و فرهنگی جوانان شود و در کنار فرهنگسراها بتوانند به نیازهای جوانان در حوزه فرهنگی پاسخگو باشند که در این صورت توسعه فعالیت‌های فرهنگی- اجتماعی در شیراز را شاهد خواهیم بود.
دودمان، رویکرد شورای پنجم را مبتنی بر گشایش فضای فرهنگی و اجتماعی جامعه اعلام کرد و گفت: به این منظور حمایت ویژه شهرداری از هنرمندان جایگاه و نقش مهمی ایفا خواهد کرد.
رئیس كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز گفت: برای ساختن شهری هم سطح با شأن و جایگاه حقیقی شیراز، حمایت از هنرمندان ضروری است.
وی در پایان با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگ ورزش و سلامتی در میان شهروندان گفت: فعالیت‌های شهرداری شیراز در حوزه ورزشی باید با قوت تمام ادامه یابد و در این راستا توسعه کمی و کیفی ورزش بانوان نیز مورد توجه قرار گیرد.

captcha