نمایش عاشورایی «دریاسالار عشق» در خرم‌دره به روی صحنه می‌رود
کد خبر: 3658682
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
صمدی:

نمایش عاشورایی «دریاسالار عشق» در خرم‌دره به روی صحنه می‌رود

گروه فرهنگی: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌دره گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام صفر، نمایش عاشورایی «دریاسالار عشق»، آبان‌ماه امسال میزبان مردم و هنردوستان در شهرستان خرم‌دره می‌شود.

حجت‌الاسلام قسمتعلی صمدی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌دره در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با بیان اینکه به مناسبت ماه صفر نمایش «دریا سالار عشق» در شهرستان خرم‌دره به روی صحنه می‌رود، اظهار کرد: این نمایش کاری از گروه تئاتر قلندر بوده و نویسنده آن ناهید پیوندی و کارگردانی تئاتر نیز بر عهده داود نجفی است.

وی با بیان اینکه محل اجرای این نمایش فرهنگسرای امام خمینی(ره) شهرستان خرم‌دره است، یادآور شد: نمایش عاشورایی «دریا سالار عشق» از نهم تا ١٢ آبان راس ساعت 15.30 به روی سن می‌رود.

این مسئول با اشاره به محل‌های تهیه بلیط، اظهار کرد: علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این نمایش می‌توانند به ارزان‌سرای پارسیان واقع در خیابان جانبازان شرقی، نبش کوچه ١٤، لوازم‌‌التحریر نقش خیال، گالری چاچا، چاپ ولایت، فروش محصولات فرهنگی امرداد و محل اجرای نمایش واقع در فرهنگسرای امام خمینی(ره) خرم‌دره واقع در ابتدای شهرک قدس مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام صمدی با اشاره به اینکه اسلام با عاشورا زنده است، تصریح کرد: برگزاری نمایش‌های عاشورایی می‌تواند تاثیر به‌سزایی در ماندگاری این واقعه عظیم در اذهان بینندگان داشته باشد.

وی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از زبان هنر برای انتقال پیام واقعه عاشورا به نسل جدید، تصریح کرد: سالار شهیدان با قیام و ایستادگی خود در مقابل ظلم و بی‌عدالتی، مکتب انسان‌ساز و جاودانی به نام عاشورا را بنیان نهاد و در حریت، عدالت، عزت، سرافرازی و شجاعت و جوانمردی و راه و رسم پاسداشت عقیده، بیزاری از اهریمنان را به همه مسلمانان و آزادگان عالم و نسل‌های تاریخ آموخت.

captcha