محرم ماه بیعت با سیدالشهدا(ع) است
کد خبر: 3645068
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
حجت‌الاسلام باوقار:

محرم ماه بیعت با سیدالشهدا(ع) است

گروه اجتماعی: امام جمعه مشگین شهر با بیان اینکه ماه محرم ماه بیعت با سیدالشهدا(ع) است، عزاداران و مداحان را به دوری از بدعت و خرافه‌گری و هیئت امنای مساجد را به بهره‌مندی از علما و خطبا در مجالس عزاداری سفارش کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، حجت الاسلام رضا باوقار، امام جمعه مشگین شهر روز گذشته 31 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه مشگین شهر با بیان اینکه ماه محرم ماه بیعت با سیدالشهدا(ع) است، عزاداران و مداحان را به دوری از بدعت و خرافه گری و هیات امنای مساجد را به بهره مندی از علما و خطبا در مجالس عزاداری سفارش کرد. 
وی با تشریح اوصاف شهید کربلا گفت: خدا محوری، صبر و تسلیم در برابر رضای الهی و ظلم ستیزی از جمله خصوصیات بارز امام حسین(ع) می‌باشد.
باوقار افزود: انقلاب اسلامی ایران تداوم خط سرخ نهضت خونین کربلا و شهدای ایران رهروان مکتب عاشورا می باشند که نمونه بارز آن شهید مدافع حرم محسن حججی است.
امام جمعه مشگین شهر با محکوم کردن اظهارات سخیف رئیس جمهوری آمریکا علیه کشورمان گفت: این اظهارات به قدری زشت و ناپسند بود که تعداد زیادی از کارشناسان سیاسی و نخبگان غرب نیز به آن اعتراض کردند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک بازگشایی مدارس اظهار کرد: در دین مبین اسلام تربیت مقدم بر آموزش است و بایستی اصل تربیت دینی در مدارس کشورمان مد نظر قرار بگیرد.
باوقار تشریح کرد: وظیفه آموزش و پرورش تربیت مدیرانی توانمند و متعهد در حد نظام است.
همچنین نمازگزاران مشگین شهری با هدف محکوم کردن اظهارات سخیف رئیس جمهوری آمریکا راهپیمایی کردند.
captcha