کد خبر: 3635664
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰

معلمان به کارکردهای اجتماعی و ایجاد شوق یادگیری کمک کنند

گروه معارف: معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: معلمان به کارکردهای اجتماعی و ایجاد شوق یادگیری کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران اسفندیار نظری در گفت‌و‌گو با ایسنا مازندران، با اشاره به اینکه دوران امروزی دهه مدیریت دانش است، تصریح کرد: با مدیریت دانش، باید بتوان سرمایه های انسانی را به ساختاری تبدیل کرد و چالش اصلی مدیریت دانش در این راستا تبدیل هرچه بیشتر ضمنی به آشکار است.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش مازندران کیفیت بخشی به آموزش و توسعه آن را نیازمند توانمندی و ایفای نقش مدیران به عنوان رهبر آموزشی دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه محدود به یک فضای فیزیکی نیست بلکه هدف بزرگ معلم، کارکرد اجتماعی و ایجاد شوق یادگیری است.

نظری اظهار کرد: رویکردهای یاددهندگی همواره یکی از عوامل ارتقای کیفیت در نظام های آموزشی بوده چرا که رویکرد آموزشی در تاثیر عواملی مانند ویژگی های فراگیر، مقطع تحصیلی، محتوا و امکانات موجود است.

نظری با توجه به تحولات و دگرگونی نظام اجتماعی – اقتصادی امروز که ریشه در پیشرفت و تغییرات به وجود آمده در علم و تکنولوژی دارد، گفت: تضمین حیات و بقای کشور نیازمند نوآوری، ابداع و اختراع محصولات و خدمات جدید است که این کنفرانس فراهم می‌کند.

وی در پایان یادآور شد: این رویداد علمی امکان تبادل آخرین دستاوردهای مرتبط را به منظور بررسی عمیق چالش های پیش رو فراهم کرده و با بهره‌گیری از نتایج آن، برنامه ریزی لازم و کافی برای تکامل و توسعه علمی کشور، انجام پذیرد.
captcha