به گزارش
خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از مازندران اسفندیار نظری در گفتوگو با ایسنا مازندران، با اشاره به اینکه دوران امروزی دهه مدیریت دانش است، تصریح کرد: با مدیریت دانش، باید بتوان سرمایه های انسانی را به ساختاری تبدیل کرد و چالش اصلی مدیریت دانش در این راستا تبدیل هرچه بیشتر ضمنی به آشکار است.
معاون مدیرکل آموزش و پرورش مازندران کیفیت بخشی به آموزش و توسعه آن را نیازمند توانمندی و ایفای نقش مدیران به عنوان رهبر آموزشی دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مدرسه محدود به یک فضای فیزیکی نیست بلکه هدف بزرگ معلم، کارکرد اجتماعی و ایجاد شوق یادگیری است.
نظری اظهار کرد: رویکردهای یاددهندگی همواره یکی از عوامل ارتقای کیفیت در نظام های آموزشی بوده چرا که رویکرد آموزشی در تاثیر عواملی مانند ویژگی های فراگیر، مقطع تحصیلی، محتوا و امکانات موجود است.
نظری با توجه به تحولات و دگرگونی نظام اجتماعی – اقتصادی امروز که ریشه در پیشرفت و تغییرات به وجود آمده در علم و تکنولوژی دارد، گفت: تضمین حیات و بقای کشور نیازمند نوآوری، ابداع و اختراع محصولات و خدمات جدید است که این کنفرانس فراهم میکند.
وی در پایان یادآور شد: این رویداد علمی امکان تبادل آخرین دستاوردهای مرتبط را به منظور بررسی عمیق چالش های پیش رو فراهم کرده و با بهرهگیری از نتایج آن، برنامه ریزی لازم و کافی برای تکامل و توسعه علمی کشور، انجام پذیرد.