نیاز به ساخت خانه عالم در تربت جام/ اکثر این خانه‌ها با کمک‌های مردمی احداث می‌شود
کد خبر: 3627340
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰

نیاز به ساخت خانه عالم در تربت جام/ اکثر این خانه‌ها با کمک‌های مردمی احداث می‌شود

گروه شهرستان‌ها: رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت‌جام در خصوص وضعیت خانه‌های عالم اظهار کرد: تعداد کل خانه‌های عالم، 47 باب است که با کمک‌های مردمی و سازمانی ساخته شده است با این وجود هنوز نیاز به ساخت خانه عالم احساس می‌شود.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله زاهدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت‌جام در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه تربت جام شهری تلفیقی است، گفت: حدود 120 مبلغ و 45 مبلغه به صورت دائمی، مستقر و طرح هجرت در کل شهرستان فعالیت می‌کنند که از این حدود 80 درصد از این مبلغان در روستاها و حدود 20 درصد در خود تربت‌جام به فعالیت می‌پردازند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت جام عنوان کرد: تربت جام حدود 230 روستا دارد که تقریبا در روستاهایی که خواهان روحانی بوده‌اند، روحانی در آنجا مستقر کرده‌ایم و در بعضی از روستاها به خاطر جمعیت کم، فقط در مناسبت‌ها و موارد خاص روحانی فصلی اعزام می‌شود.
وی با بیان اینکه حضور روحانی یک بال کار است و نیاز به حمایت از فعالیت‌های فرهنگی روحانیان نیز احساس می‌شود، اظهار کرد: در زمینه اعتبارات فرهنگی و دینی، آن طور که نیاز بوده، کار نشده و به این امر خطیر کم‌توجهی شده است.
زاهدی در خصوص افزایش مؤسسات قرآنی بیان کرد: تربت جام استعدادهای قرآنی خوبی دارد و اگر مؤسسه تخصصی قرآن از همه جهت حمایت شود و بتواند در شهرستان فعالیت‌های قرآنی را ترویج کند، بسیاری از نیازهای قرآنی شهرستان را مرتفع می‌کند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت جام در خصوص وضعیت خانه‌های عالم اظهار کرد: تعداد کل خانه‌های عالم، 47 باب است که با کمک‌های مردمی و سازمانی ساخته شده است.
وی ابراز کرد: در روستاهایی که روحانی مستقر وجود دارد، خانه عالم نیز برای وی ساخته شده ولی ساخت بیشتر این خانه عالم‌ها با همت مردم بوده است؛ با این وجود هنوز نیاز به ساخت خانه عالم احساس می‌شود.
captcha