تخصیص 80 درصد بودجه قرآنیان در سال جاری
کد خبر: 3626943
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
سرابی عنوان کرد:

تخصیص 80 درصد بودجه قرآنیان در سال جاری

گروه شهرستان‌ها: رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور از قول مسئولان کشور برای تخصیص 80 درصد بودجه قرآنیان در سال جاری خبر داد و گفت: از این مبلغ پنج درصد بودجه مربوط به شوراهای قرآن استان‌ها است که جدا از بودجه مؤسسات قرآنی است.

سیدعلی سرابی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با ابراز اینکه هر چه در توان داریم، به کار می‌گیریم تا مرحله ادغام اتحادهای مؤسسات قرآنی را با موفقیت پشت سر بگذاریم، اظهار کرد: با اتحاد بین مؤسسات قرآنی قدرت چانه‌زنی مؤسسات قرآنی در مراکز تصمیم‌گیری بیشتر خواهد شد.
وی با اشاره به تشکیل اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور در سال 80، با 17 مؤسسه قرآنی، ادامه داد: در سال اول فعالیت، مجلس شوری اسلامی یک میلیارد تومان بودجه به قرآنیان اختصاص داد که 600 میلیون تومان یک مهدقرآنی در تهران گرفت و 400 میلیون تومان به قرآن‌پژوهان اختصاص یافت که باز هم در تهران هزینه شد.
سرابی با بیان اینکه حدود سال 85 بودجه قرآنی به هشت میلیارد تومان رسید که بین موسسات قرآنی تقسیم شد، افزود: این بودجه قرآنی در تاریخ از نظر تقسیم توسط اتحادیه قرآنیان منحصر به فرد بود.
وی با ابراز اینکه در سال 1393 برای اولین بار در کمیته شورای توسعه فعالیت های قرآنی، توسط شورای عالی قرآن به هر کدام از دو اتحادیه تشکل‌های قرآنی، 4 درصد بودجه یعنی حدود دو میلیارد تومان پرداخت شد.
خشکسالی بودجه مؤسسات قرآنی
رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با اشاره به بودجه 100 میلیارد تومانی مصوبه مجلس در سال جاری برای قرآن، ادامه داد: 20 درصد این بودجه با ادغام موسسات قرآنی به صورت مستقیم و غیرمستقیم به مؤسسات قرآنی اختصاص خواهد یافت که در این خشکسالی بودجه می‌توانیم بخشی از مشکلات موسسات قرآنی را حل کنیم.
وی با بیان اینکه موسسات مردمی در ترویج قرآن اصل هستند، تصریح کرد: فعالان مردمی علی‌رغم مشکلاتی که داشتند، پرچمدار ارزش‌ها هستند و در خیلی از مقاطع از مسئولان جلوترند.
سرابی با تاکید بر وعده مسئولان برای تخصیص 80 درصدی بودجه سال جاری، اضافه کرد: پنج درصد بودجه ذکر شده مربوط به شوراهای قرآن استان‌ها است که جدا از بودجه موسسات قرآنی است.

captcha