نقش مبلغان دین از دیدگاه اسلام
کد خبر: 3603065
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷

نقش مبلغان دین از دیدگاه اسلام

گروه اجتماعی: از همان آغاز دین مبین اسلام مبلغان و پیام رسانان دین خدا نقش بی‌بدیلی در ترویج اسلام عزیز داشته‌اند.اصولا دین اسلام براساس تبلیغ آئین خود توانسته‌است که اینگونه در تاریخ ماندگار شود و خود را در قلب هزاران مسلمان دلباخته خداوند و رسول گرامی اسلام جای دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، مبلغان دین، روحانیون و انسان‌های صالح و پارسا و به عنوان کارشناسان دین همواره نقش کلیدی در حفاظت و پاسداری از اسلام و قرآن و سیره و سنت پیامبر اسلام و اهل بیت داشته‌اند.

امروز نیز این جایگاه و نقش علیرغم بودن هزاران وسیله ارتباطی و نوین برای روحانیون و مبلغان وجود دارد و مردم دیندار همچنان به روحانیون اعتماد دارند.

نفوذ روحانیون در شکل‌گیری هویت دینی مردم واقعیتی است که همگان به آن اذعان دارند و آنچه که اهمیت دارد این است که نباید اجازه داد این جایگاه و نقش خاصیت معجزه‌آسای خود را از دست بدهد بلکه خود مبلغان این نقش آفرینی را تقویت کنند و اعتماد مردم را بیش از پیش تقویت کنند.

مبلغ، واعظ، خطیب و کسی که مورد اعتماد مردم است باید روحانی همه مردم باشد و اگر چنین شخصی دچار حزب گرایی شد بخش زیادی از مردم را از دست خواهد داد.

مبلغ دینی باید از اصول دفاع کند و وارد بازیهای سیاسی و دفاع از افراد نشود، اگر چنین شد می تواند در قلوب نفوذ کند و سخن خدای متعال و حضرت رسول و ائمه طاهرین را به مردم ابلاغ کند و از طرفی از همه دستاوردهای نظام، آرمان‌های امام، شهدا، رهبری و ولایت دفاع کرده است که این یقینا مورد رضایت خدا خواهد بود.

یادداشت از حجت الاسلام مختار کرمی مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان

captcha