جانبازان تیپ 55 هوابرد در آستانه سوم خرداد تجلیل شدند/ تقدیم 12700 جانباز
کد خبر: 3602607
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷

جانبازان تیپ 55 هوابرد در آستانه سوم خرداد تجلیل شدند/ تقدیم 12700 جانباز

گروه اجتماعی: به‌مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان در عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس در سال 61 طی مراسمی از جانبازان تیپ 55 هوابرد تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، در آستانه فرا رسیدن سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان در عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس در سال 61 مراسم تجلیل از جانبازان تیپ 55 هوابرد شیراز در محل نمازخانه این تیپ برگزار شد.

امیرسرتیپ 2 ذبیح‌الله بهمن زیاری، فرمانده تیپ 55 هوابرد شیراز در این مراسم گفت: جانبازان، این یادگاران دوران دفاع مقدس نه تنها باید روحیه ی عرفانی و معنوی جبهه را در خود حفظ كنند بلكه باید آن را به نسل‌های جوان انتقال دهند و تلاش كنند رفتار و گفتارشان ترجمان معنویت جبهه‌ها باشد.

در ادامه ی این مراسم امیر سرتیپ دوم بازنشسته، هاشم شهیدی با یادآوری شجاعت‌های جانبازان دوران دفاع مقدس گفت: همه جانبازان، یادگاران زرین دفاع مقدس هستند. تیپ 55 هوابرد ماه‌ها قبل از آغاز جنگ تحمیلی وارد كارزار دفاع از انقلاب اسلامی شد و در غائله كردستان با صلابت و اقتدار توانست ضمن آزادسازی سردشت، آرامش را به مناطق غربی كشور بازگرداند.

وی با اشاره به رشادت‌های دلاورمردان این تیپ گفت: تیپ 55 هوابرد از ابتدا تا انتهای جنگ، ضمن حضور دائمی و موثر از كیان این كشور دفاع كرد و هر جا كه این تیپ در جنگ حضور پیدا می‌كرد دشمن عكس‌العمل نشان می‌داد به طوری كه این تیپ نزد بعثی‌ها معروف به عقرب سیاه بود.

شهیدی ادامه داد: پس از هجوم رژیم بعث عراق، تیپ 55 هوابرد به عنوان یگان خط شكن در اكثر عملیات‌های دوران دفاع مقدس حضور داشت و سه بار بازسازی شد.

وی یادآور شد كه تیپ 55 هوابرد در جنگ تحمیلی 2350 شهید و12700 جانباز را تقدیم انقلاب كرد و این نشان از رشادت‌ها و دلاورمردی‌های كم نظیر این تیپ دارد.

شهیدی در ادامه به نقش محوری تیپ 55 هوابرد در فتح خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس اشاره كرد و گفت: تیپ 55 هوابرد حق بزرگی بر گردن این كشور دارد و رسالت خطیری كه بر عهده ماست زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و جانبازان و ایثارگرانی است كه آرامش امروزمان را مرهون جانفشانی‌ها و فداكاری‌های این عزیزان هستیم.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم با اهدای لوح و هدیه از جانبازان سرافراز تیپ 55 هوابرد تجلیل شد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
منصور برزگر از روستای دارالمیزان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۰۳ - ۱۰:۳۷
0
0
درود بر دلاورمردان تیپ همیشه سرفراز ۵۵ هوابرد
captcha