اجرای 4 هزار برنامه سالروز آزادسازی خرمشهر با شعار «من انقلابی‌ام‌» در فارس
کد خبر: 3599818
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹
گرامی خبر داد:‌

اجرای 4 هزار برنامه سالروز آزادسازی خرمشهر با شعار «من انقلابی‌ام‌» در فارس

گروه اجتماعی:‌ مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس از برگزاری بیش از 4 هزار برنامه در بخش‌های مختلف همزمان با سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر با شعار «من انقلابی‌‌ام» در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حمیدرضا گرامی، مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس امروز، 25 اردیبهشت‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز به تشریح ویژه برنامه‌های گرامیداشت 3 خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: در سال جاری بیش از 4 هزار برنامه در بخش‌های مختلف و با همت و همكاری سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف طی این ایام در فارس برگزار خواهیم كرد.

وی، برپایی نمایشگاه، راه‌اندازی ایستگاه صلواتی، دیدار با خانواده‌های شهدا، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، برگزاری مسابقات ورزشی، شب شعر و خاطره، گلباران قبور شهدا، نور افشانی در سطح شهر، سخنرانی فرماندهان در پیش از خطبه‌های نماز جمعه استان، پخش برنامه‌های تلویزیونی، انجام تبلیغات محیطی و رونمایی از کتاب‌هابی حوزه دفاع مقدس را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این ایام اعلام كرد.

«من انقلابی‌ام» شعار برنامه‌های امسال

گرامی با یادآوری اینكه برنامه‌های گرامیداشت حماسه آزادسازی خرمشهر در سال جاری مطابق روال هر سال طی چند روز برگزار می‌شوند كه برای هر روز آن نیز نامگذاری شده و متناسب با این نام‌گذاری نیز برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود، گفت: شعار برنامه‌های امسال حماسه آزادسازی خرمشهر «من انقلابی‌ام» انتخاب شده است.

مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: برنامه‌های این هفته از روز دوم خرداد تحت عنوان روز «سلحشوری، پایمردی، ایثارگری مدافعان حرم و نمایش رشادت رزمندگان» آغاز خواهد شد كه در این روز علاوه بر طراحی ماکت عملیات بیت‌المقدس، سرکشی به خانواده شهدا، ایستگاه صلواتی و فضا سازی شهری متناسب را خواهیم داشت.

وی ادامه داد: سوم خرداد به نام روز «مقاومت و ایثار و پیروزی» نامگذاری شده است که برنامه صبحگاه مشترک نیروهای مسلح همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر و تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان حاضر در عملیات بیت‌المقدس برگزار خواهد شد.

نواختن زنگ مقاومت و پیروزی در روز سوم خرداد‌ماه در مدارس

گرامی از نواختن زنگ مقاومت و پیروزی در روز سوم خرداد‌ماه و رأس ساعت 11 صبح در مدارس فارس خبر داد و گفت: همچنین در این روز مسابقات ورزشی نیروهای مسلح در 7 رشته با حضور 1000 نفر ورزشکار به میزبانی ناحیه مقاومت بسیج ثارالله(ع) شیراز و نورافشانی در شب سوم خرداد توسط نواحی مقاومت برگزار خواهد شد.

رونمایی از 8 كتاب دفاع مقدس

مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس بیان کرد: علاوه بر این‌ها در این روز، مراسم شب شعر و خاطره با همکاری حوزه هنری فارس با رونمایی از 8 جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس با عناوین پهلوانان عصر ما، پشت آن ستون های دود، شناسنامه شیدایی، شیر بازی دراز، راویان کوچ و عروج، خنده‌های عمل نکرده، کتابک مقاومت جهرم و آبی چون خلیج برگزار می‌شوند.

وی با بیان اینكه روز چهارم به نام «دزفول مقاومت و پایداری» نامگذاری شده است، گفت: در این روز قبور شهدای عملیات بیت‌المقدس ساعت 17 در گلزار شهدای شیراز و همزمان در سطح استان گلباران می‌شوند.

گرامی، شعار روز پنجم را «ولایت مداری، وحدت و معنویت» برشمرد و گفت: فرماندهان دفاع مقدس در این روز با شرکت در نماز جمعه پیش از خطبه‌ها سخنرانی خواهند کرد.

اشاره به عملیات بیت‌المقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری حماسه های رزمندگان در عملیات بیت‌المقدس كه منجر به آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد سال 61 شد، گفت: در این عمیات بیش از 19 هزار نفر از نیروهای دشمن به اسارت رزمندگان شجاع ایران اسلامی درآمدند و دشمن متحمل شکست سنگین و تلفات جانی و لجستیکی شد، که یگان‌های استان فارس در این عملیات نقش کلیدی و تاثیرگذاری داشتند.

لزوم الگوبرداری مسئولان از حماسه‌سازی‌های رزمندگان

وی در پایان بر این نكته تأكید كرد كه دفاع مقدس و آزادسازی خرمشهر کارنامه درخشانی است که تا سال‌ها بعد، مسئولان می‌توانند از آن الگوبرداری کنند.

captcha