پایان رقابت قرآنی 1000 دانش‌آموز استان مرکزی
کد خبر: 3588176
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸

پایان رقابت قرآنی 1000 دانش‌آموز استان مرکزی

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی گفت: تاکنون رقابت یک هزار دانش‌آموز در مرحله استانی سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن به اتمام رسیده است.

سید مجتبی طباطبایی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی با اشاره به برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن دانش‌آموزی گفت: تاکنون مسابقات رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ عمومی، حفظ ویژه، اذان، مداحی و انشای نماز به اتمام رسیده و حدود یک هزار دانش‌آموز دختر و پسر در این رشته‌ها شرکت کردند. 
 وی در ادامه گفت: در قسمت دانش‌آموزی؛ رشته‌های احکام، تفسیر، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه هنوز به پایان نرسیده و 4 رشته قرائت قرآن، حفظ قرآن، نهج‌البلاغه و روش تدریس احکام ویژه فرهنگیان نیز تا 31 فروردین ماه به پایان می‌رسد.
طباطبایی از آغاز اولین کلاس‌های آمادگی اعزام به مرحله کشوری در 24 فروردین ماه خبر داد و گفت: شهرستان‌ها تاکنون پیشرفت خوبی داشتند، با توجه به کمبود امکانات، دانش‌آموزان شهرستانی توانستند رتبه‌های خوبی کسب کنند.
یادآور می‌شود: مرحله استانی سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی استان مرکزی به میزبانی دارالقرآن عباسیان از ۱۵ اسفندماه سال 95 آغاز شده و در ۱۴ رشته بر اساس جدول زمانی تا ۳۱ فروردین ماه سال جاری ادامه دارد.
captcha