رقابت دانش‌آموزان استان مرکزی در رشته حفظ مسابقات قرآن
کد خبر: 3581660
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱

رقابت دانش‌آموزان استان مرکزی در رشته حفظ مسابقات قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی از رقابت 146 دانش‌آموز پسر در رشته حفظ مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش خبر داد.

سیدمجتبی طباطبایی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی، در حاشیه برگزاری مرحله استانی سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: این مسابقات از 15 اسفندماه آغاز شده و روز گذشته نیز 62 دانش‌آموز پسر در مقطع دوم متوسطه در رشته‌های حفظ عمومی و ویژه و ترتیل خوانی به رقابت پرداختند.
وی در ادامه گفت: 84 دانش‌آموز پسر در مقطع متوسطه در روز آغازین مسابقات نیز در این رشته‌ها به رقابت پرداختند، رشته حفظ و ترتیل تا پنجشنبه 19 اسفند ادامه دارد، امسال در مرحله شهرستانی در رشته‌های حفظ عمومی و ویژه، شاهد رویش‌های جدیدی بودیم و این نشان از علاقمندی دانش‌آموزان به مباحث قرآنی و زحمات معلمان قرآن و مدیریت مدارس در آماده‌سازی دانش آموزان دارد.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی با بیان اینکه امسال حد نصاب امتیاز ورود دانش‌آموزان به مرحله  استانی 70 در نظر گرفته شده گفت: داوران بخش حفظ برادران مرحله استانی مرتضی یادگاری در بخش صوت و لحن، حمید رضایی در بخش حسن حفظ و وقف، مهدی کهرپور و حسین محمدی در بخش تجوید هستند.
وی تصریح کرد: مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز دانشجویی با رشته حفظ قرآن شروع شده است و تا ۳۱ فروردین 96 ادامه دارد که با توجه به شرایط و راه‌اندازی دارالقرآن مرکزی عباسیان مسابقات در این مرکز در حال برگزاری است.
طباطبایی در پایان بیان کرد: مسابقات به صورت روزانه برگزار و حداکثر در دو رشته آزمون گرفته می‌شود، با توجه به اینکه امسال تأکید جدی بر مسابقات آوایی داریم قبل از پایان سال، آزمون رشته‌های آوایی به اتمام می‌رسد و آزمون رشته‌های پژوهشی نیز در سال ۹۶ برگزار می‌شود.
captcha