15 اسفند؛ آغاز مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
کد خبر: 3580251
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵

15 اسفند؛ آغاز مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی با اشاره به پایان مرحله شهرستانی سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی گفت: مرحله استانی این مسابقات 15 اسفندماه با رشته حفظ آغاز می‌شود.

سید مجتبی طباطبایی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به پایان مرحله شهرستانی سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی گفت: با اتمام مرحله شهرستانی، دوره‌های آموزشی اعزام به مرحله استانی توسط داورانی که در طرح آموزش تجوید حضور داشتند برگزار شد.
وی ادامه داد: از 15 اسفندماه بر اساس جدولی که به مناطق اعلام کردیم، اعزام به مرحله استانی آغاز می‌شود، نزدیک به 2 هزار نفر در این مرحله در 14 رشته حضور خواهند داشت البته آمار دقیق‌تر بعد از جمع‌بندی کامل اعلام خواهد شد.
طباطبایی تصریح کرد: این مسابقات با رشته حفظ قرآن آغاز می‌شود و 31 فروردین نیز به اتمام می‌رسد، با توجه به شرایط و راه‌اندازی دارالقرآن مرکزی عباسیان میزبانی مسابقات در اراک و در این مرکز انجام خواهد شد، همچنین امکان اسکان دانش‌آموزان مناطق دور دست نیز فراهم شده است. 
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش ادامه داد: مسابقات به صورت روزانه برگزار و حداکثر در دو رشته آزمون گرفته می‌شود، با توجه به اینکه امسال تأکید جدی بر مسابقات آوایی داریم قبل از پایان سال، آزمون رشته‌های آوایی به اتمام می‌رسد و آزمون رشته‌های پژوهشی نیز در سال 96 برگزار می‌شود. دوره‌های تکمیلی رشته‌های آوایی جهت اعزام به مرحله کشوری نیز بهار 96 آغاز می‌شود.
captcha