حفظ نظام اسلامی تنها در سایه عمل به احكام دین میسر می‌شود/ انتقاد از بی‌توجهی به امر به معروف
کد خبر: 3576688
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
مهدوی:

حفظ نظام اسلامی تنها در سایه عمل به احكام دین میسر می‌شود/ انتقاد از بی‌توجهی به امر به معروف

گروه اجتماعی: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منكر فارس ضمن برشمردن آیاتی از قرآن كریم گفت: امت اسلامی باید شایستگی خود را حفظ کند و برای حفظ این شایستگی باید بر اساس احکام دین عمل کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سلیمان مهدوی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس امروز، 3 اسفندماه در جمع اعضای شبکه رضویون سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز ضمن برشمردن آیاتی از قرآن كریم بیان کرد: خداوند متعال با هیچکس عقد و پیمان نبسته که نظام اسلامی را حفظ کند؛ اگر شایستگی آن را داشته باشیم، نظام حفظ می‌شود.

وی با بیان اینکه امت اسلامی باید شایستگی خود را حفظ کند، گفت: علت خانه‌نشینی حضرت علی(ع) بعد از پیامبر گرامی اسلام(ص) این بود که امت، شایستگی داشتن نظام اسلامی را از دست داد لذابرای حفظ این شایستگی باید بر اساس احکام دین عمل کنیم.

مهدوی در ادامه بیان كرد: امر به معروف و نهی از منکر تقام الفرائض است؛ یعنی تقویت کردن و قوام بخشیدن به سایر فرائض مثل نماز، روزه و ... به واسطه این فریضه انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر پس از 37 سال در نظام اسلامی، دلیل این امر را پی نبردن به ارزش، اهمیت و ضرورت امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر، حیات دین و نظام اسلامی است که متاسفانه آنگونه که باید، به آن توجه نمی‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در ادامه به وظایف شبکه رضویون اشاره کرد و گفت: شبکه رضویون بر اساس قرارگاه امام رضا(ع) نامگذاری شده است که همان قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر در سازمان بسیج است و وظیفه­اش گفتمان عمومی و تذکرلسانی است؛ شبکه رضویون شبکه مروجین است نه آمرین.

مهدوی با تأكید بر اینكه اگر امر به معروف و نهی از منکر مردمی نشود، دراین نظام موفقیتی حاصل نمی‌شود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر مثل نماز واجب است و وظیفه­ عموم جامعه است.

دبیرستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس به مباحث پیش آمده پیرامون مراسم پایتخت جوانان جهان اسلام که در شیراز برگزار شد اشاره کرد و گفت: عکس‌العمل آیت‌الله ایمانی، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در ترک كردن این مراسم، نهی از منکر رفتاری بود؛ اما به دلیل بی تفاوتی مردم نسبت به گناه دیگران، کسی به پیروی از آیت‌الله ایمانی جلسه را ترک نکرد؛ این نشان بی مسئولیتی مردم نسبت به گناه است که باعث شراکت در آن گناه نیز می‌شود.

مهدوی ادامه داد: ما می‌بینیم که برخی از حاضرین در جلسه، در نماز به آیت‌الله ایمانی اقتدا می‌كنند، اما در انجام فریضه نهی از منکر توسط ایشان، جلسه را ترک نكرده و ایشان را همراهی نمی‌کنند.

captcha