برون‌سپاری فعالیت‌های قرآنی در فرهنگسراهای شیراز/ هر كاری برای قرآن انجام دهیم، باز هم كم است
کد خبر: 3575920
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲
حقدل به ایكنا خبر داد:‌

برون‌سپاری فعالیت‌های قرآنی در فرهنگسراهای شیراز/ هر كاری برای قرآن انجام دهیم، باز هم كم است

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با یادآوری اینكه فرهنگسراها در سطح این شهر برون‌سپاری می‌شوند، گفت: اگر یك مؤسسه قرآنی بخواهد می‌تواند یك فرهنگسرا را بگیرد و در آن كار قرآنی خوب انجام دهد.

غلام‌مهدی حقدل، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، در پاسخ به این سئوال كه آیا برون‌سپاری فعالیت‌های قرآنی شهرداری به مؤسسات مردمی در دستور كار قرار دارد؟ گفت: ما برون‌سپاری مراكز فرهنگی و ورزشی نظیر فرهنگسراها را به تصویب رساندیم و اگر یك مؤسسه قرآنی بخواهد می‌تواند یك فرهنگسرا را بگیرد و در آن كار قرآنی خوب انجام دهد.

مؤسسات قرآنی می‌توانند درخواست كمك دهند

وی اظهار كرد: مؤسسات قرآنی می‌توانند در این زمینه درخواست دهند البته ما به مؤسسات زمین و امكانات می‌دهیم و به آن‌ها كمك می‌كنیم و قطعاً این‌ها وظیفه‌ای است كه نسبت به قرآن داریم.

حقدل همچنین با اشاره به حمایت‌های این شورا و شهرداری از فعالیت‌های قرآنی در سطح شهر شیراز گفت: اینكه بگویند شهرداری برای فعالیت‌های قرآنی بی‌تفاوت بوده است، كم لطفی است.

نمی‌توان انتظار داشت كه شهرداری به جای تمام دستگاه‌ها فعالیت كند

وی با تصریح اینكه نمی‌توان از شهرداری انتظار داشت كه جای تمام دستگاه‌ها فعالیت كند، افزود: هم‌اكنون فعالیت‌های قرآنی خوبی به‌همت شهرداری شیراز در حال انجام است نظیر تربیت معلمان قرآن، ضمن اینكه در فرهنگسراهای این شهر فعالیت‌های قرآنی انجام می‌شود.

هر كسی برای فعالیت‌های قرآنی كمك بخواهد، او را یاری می‌رسانیم

حقدل با تأكید بر اینكه قرآن برای ما اصل است اما هیچكدام از ما نمی‌توانیم جایگزین مراكز تخصصی قرآنی شویم، گفت: اگر دستگاه‌های تخصصی قرآنی از ما كمك بخواهند،‌ ما به آن‌ها یاری می‌دهیم چنانچه این مسئله را برای معاونت فرهنگی شهرداری فرض كرده‌ایم كه اولویت با قرآن كریم است و هر كس و هر جریانی در این زمینه كمك بخواهد، به آن‌ها یاری رساند.

نمی‌توانیم بگوییم ما متولی فعالیت‌های قرآنی هستیم

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با یادآوری اینكه دو سال پیش در این شورا راه‌اندازی 100 پایگاه قرآن و اهل بیت(ع) در سطح شهر تصویب شد، گفت: 50 مركز قرآنی در این راستا افتتاح شد البته ما با نهادهای مختلفی نظیر بسیج نیز در زمینه فعالیت‌های قرآنی همكاری می‌كنیم اما قطعاً نمی‌توانیم بگوییم كه ما متولی فعالیت‌های قرآنی هستیم چرا كه تخصص آن را نداریم ولی كمك می‌كنیم.

هر كاری برای قرآن انجام دهیم، باز هم كم است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در پایان تأكید كرد كه قرآن در نظام اسلامی رأس امور است و اصولاً خمیر مایه انقلاب ما از قرآن گرفته شده است لذا هر كاری برای قرآن انجام دهیم، باز هم كم است.

captcha