شرکت 10 هزار و 500 نفر از خراسان رضوی در مسابقه قرآنی مائده
کد خبر: 3569684
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱

شرکت 10 هزار و 500 نفر از خراسان رضوی در مسابقه قرآنی مائده

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از رقابت 10 هزار و 500 نفر در چهارمین دوره مسابقه قرآنی مائده در خراسان رضوی، در آزمون روز جمعه 15 بهمن‌ماه خبر داد.

مهدی رمضانی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به برگزاری چهارمین دوره مسابقه قرآنی مائده بیان کرد: 10 هزار و 500 نفر در سطح استان، در این مسابقه ثبت‌نام کرده‌اند.
وی با بیان اینکه این مسابقه در ساعت 9 صبح روز جمعه 15 بهمن‌ماه در 17 حوزه در مشهد برگزار می‌شود، افزود: محل برگزاری این آزمون در دیگر شهرهای استان در محل ادارات تبلیغات اسلامی است و در شهرستان‌های سبزوار، نیشابور، مه ولات و ... به‌دلیل بالا بودن تعداد شرکت‌کنندگان، آزمون در چند حوزه برگزار می‌شود.
رمضانی با بیان اینکه بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان مربوط به مشهد است، عنوان کرد: اداره تبلیغات اسلامی، دارالقرآن حرم رضوی، مدرسه شاهد و ایثارگران واقع در میدان شهدا، حسینیه محبان‌الائمه(ع) در خواجه ریبع، مسجد امام محمدباقر(ع) واقع در بلوار 22 بهمن، مسجد ابوالفضلی عبدالمطلب و ... از جمله این حوزه‌ها هستند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی درخصوص محتوای این دوره از مسابقه قرآنی مائده، ادامه داد: در این دوره با توجه به پررنگ بودن و اهمیت حجاب در جامعه، اساس و برنامه برگزاری مسابقه قرآنی مائده در دو رشته حفظ و تفسیر سوره نور خواهد بود که منابع این مسابقه، کتاب تفسیر «نمونه» و کتاب «مهتاب اول» است.
وی با عنوان این مطلب که 50 سؤال به صورت 25 سؤال تفسیری و 25 سؤال حفظ از سوره نور طرح شده است، بیان کرد: این سوره با رویکرد مبارزه با آسیب‌های اجتماعی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، انتخاب شده‌ است.
یادآور می‌شود، مسابقه قرآنی «مائده» که امسال چهارمین دوره آن برگزار می‌شود، به‌منظور انسجام یک فعالیت تبلیغی ـ‌ ترویجی در عرصه قرآن و به مناسبت دهه فجر صورت می‌پذیرد و محتوای این مسابقه که در دو رشته حفظ و تفسیر سوره نور برگزار می‌شود، بر اساس نیازهای جامعه تعیین شده است.
captcha